اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

۴۰۰ هکتار از مزارع گندم استان گلستان طعمه حریق شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه پارسال بیش از ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم در استان طعمه حریق شد، گفت: مانور مشترک با ۳ استان مازندران، سمنان و خراسان در مرداد ماه در استان گلستان اجرا می‌شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان  با اشاره به اینکه پارسال بیش از ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم در استان طعمه حریق شد، گفت:مانور مشترک با ۳ استان مازندران، سمنان و خراسان در مرداد ماه در استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارشکاسپین خبر،  ابوطالب قزلسفلو  صبح امروز در  کارگروه مهار واطفاء حریق  اظهار داشت:بیش از 6800 هکتار از عرصه‌های جنگلی استان هم مرز مزارع کشاورزی هستند که در مواقع بحرانی که کشاورزان پس از برداشت محصول زمین‌های خود را آتش می‌زنند، آتش‌بر در این مناطق اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد:از ابتدای امسال تاکنون با توجه به اطلاع‌رسانی و آموزش جوامع محلی و استفاده از دیده‌بان‌های محلی کاهش محسوسی در آتش‌سوزی داشته‌ایم که تاکنون 10 مورد آتش‌سوزی کوچک در عرصه‌های منابع طبیعی گزارش شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تاکید کرد:این 10 مورد سبب آتش‌سوزی در 5 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شده است در حالی که پارسال بیش از 500 مورد آتش سوزی داشته‌ایم.

قزلسفلو افزود:امسال چند اقدام در دست داریم تا این میزان آتش‌سوزی به کمترین حد خود برسد بکارگیری 60 دیده‌بان محلی، مرمت و احداث جاده‌های آتش‌بر به خصوص در مناطق جنگلی، بکارگیری نیروهای محلی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، استفاده از ظرفیت علما و مبلغان از جمله این اقدامات است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تصریح کرد:تعمیر و تجهیز امکانات، استفاده از نیروهای منابع طبیعی و آماده بودن همیشه پرسنل، تامین تجهیزات با استفاده از تبصره 36 از محل اعتبارات استانی بخشی دیگر از برنامه‌های امسال است.

وی درباره برنامه دیگر استان برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی هم گفت:با ناحیه بسیج در سطح استان وشهرستانها ونیروهای لشکر 30 گرگان تعامل برقرار شده که در مواقع بحرانی از ظرفیت امدادی آنها استفاده شود و همچنین هواشناسی هم در بحث اطلاع‌رسانی در زمان شرایط غیرعادی که امکان آتش‌سوزی وجود دارد با ما همکاری داشته باشند.

قزلسفلو افزود:با تشکیل کارگروه به دنبال هم افزایی بیشتر برای جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش مزارع هستیم تا در مواقعی که محصول برداشت می‌شود شاهد آتش زدن کاه و کلش مزارع نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تاکید کرد:پارسال بیش از 400 هکتار از مزارع گندم در استان طعمه حریق شدند که حدود یک میلیارد و 300 هزار تومان به ما خسارت وارد شد که این با کار آموزشی و مورد قانونی می‌تواند کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی همچنین از اجرای مانور مشترک با 3 استان مازندران، سمنان و خراسان در مرداد ماه خبر داد و افزود:این مانور مشترک با هدف حفظ محیط زیست و عرصه‌های منابع طبیعی برگزار خواهد شد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/6622



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96