اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل تعاون و کار استان گلستان:

۴۳۰۰ نفر از طریق طرح کارورزی در استان گلستان جذب می‌شوند
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: امسال ۴۳۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی در استان گلستان جذب می‌شوند.

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان  گفت:امسال ۴۳۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق  طرح کارورزی  در استان گلستان جذب می‌شوند.

به گزارشکاسپین خبر،  سعید مازندرانی  اظهار داشت:طرح کارورزی سال گذشته به صورت پایلوت در گلستان اجرا شد و در آن 550 نفر توانستند در واحدهای کارگری جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح امسال به صورت کشوری اجرا خواهد شد، افزود:امسال 4300 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی در استان گلستان جذب خواهند شد.

مازندرانی هدف از اجرای این طرح را جذب و اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی عنوان و تصریح کرد:انتقال مهارت و تجربه و همچنین ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار از اهدافی است که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این طرح دنبال می کند.

وی درباره شرایط سنی برای مقاطع تحصیلی قابل پذیرش خاطر نشان کرد:حداکثر سن برای مقطع تحصیلی کارشناسی 26سال، برای کارشناسی ارشد 30 سال و برای دکتری 33 سال است که سابقه خدمت سربازی به آن اضافه خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه طرح کارورزی در ابتدا به صورت یک دوره آموزشی 4 الی 9ماهه خواهد بود، اظهار کرد:کارفرمایانی که علاقمند بکارگیری کارورزان هستند، در سامانه کارورزی ثبت نام خواهند کرد و از این طریق با فارغ التحصیلان دانشگاهی متقاضی این طرح لینک می‌شوند.

وی اضافه کرد:برای متقاضیان طرح کارورزی یک دوره آمادگی شغلی برگزار خواهد شد و در این دوره کارورزان به طور میانگین هر ماه 100 ساعت آموزش خواهند دید.

مازندرانی با بیان اینکه کارورزان در طول دوره کارورزی بیمه مسئولیت مدنی خواهند شد، تاکید کرد:در مدت دوره کارورزی مبلغ 310 هزار تومان از طریق دولت به کارورزان پرداخت خواهد شد و کارفرمایان نیز می توانند به صورت توافقی مبلغی را تحت عنوان کمک هزینه به آنان پرداخت نمایند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد:چنانچه کارفرما و کارورز با یکدیگر به توافق برسند، در صورت جذب، دولت بیمه سهم کارفرما را تا دوسال پرداخت خواهد کرد./  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان


http://www.caspiankhabar.com/6632



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96