اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل تبلیغات اسلامی استان:

گلستان میزبان کنگره منطقه‎ای «بانوی آفتاب» می‎شود
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از برگزاری کنگره منطقه‎ای «بانوی آفتاب» به میزبانی این استان در سال جاری خبر داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از برگزاری کنگره منطقه‎ای«بانوی آفتاب»به میزبانی این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارشکاسپین خبر، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد ضمن تبریک  سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی  و گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع‎رسانی اظهار کرد:در ماه مبارک رمضان 950 مبلغ روحانی به امر تبلیغ دینی در مناطق مختلف استان گلستان می‎پردازند.

وی کارکرد آتش به اختیار در فعالیت‎های فرهنگی را بسیار مهم و اثربخش دانست و تصریح کرد:آتش به اختیار به معنای این است که وقتی کارکردهای نظام، انقلاب و شهدا زیرسوال برود از ارزش‎ها و اصول انقلاب اسلامی دفاع کنیم آتش به اختیار را نباید به سلایق تفسیر کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به وجود یک‎هزار روستا در این استان گفت:باید در 300 الی 320 روستا در استان خانه عالم وجود داشته باشد و روحانی در آنجا مستقر شود اکنون 157 خانه عالم ساخته شده و یا در حال تکمیل است.

ولی‎نژاد کمبود منابع اعتباری را از دلایل کندی روند تکمیل و ساخت خانه عالم در استان ذکر کرد و افزود:اگر تخصیص منابع اعتباری شتاب بیشتری به خود بگیرد در ساخت پروژه‎های عمرانی-فرهنگی پیشرفت بهتری حاصل خواهد شد.

وی بیان کرد:نظام اسلامی خدمات فراوانی به سمت روستاها هدایت کرده است در حوزه فرهنگ نیاز بود خدماتی ارائه شود که فاصله خدمات فرهنگی در مقایسه با سایر خدمات کندتر است که باید شتاب بیشتری در این حوزه اتفاق بیفتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه آهنگ پیشرفت پروژه‎های فرهنگی با توجه به شرایط اقتصادی کند شده است از وجود 208 روحانی مستقر در روستاهای استان خبر داد.

ولی‎نژاد در خصوص موازی‎کاری اقدامات فرهنگی بین دستگاه‎های اجرایی تصریح کرد:موازی کاری اگر جنبه مزاحمت، تضعیف، تقابل و یا اتلاف سرمایه داشته باشد موازی‎کاری بد است اما اگر تنوع کار فرهنگی اتفاق بیفتد موازی‎کاری نیست و می‎تواند فرصت برای جامعه محسوب شود.

وی افزود:جامعه دارای سلایق گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است لذا تعدد برنامه‎ها قدرت انتخاب را در جامعه افزایش می‎دهد و ما بر این باور هستیم که این کار موازی‎کاری نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از برگزاری برنامه معنوی کرسی تلاوت در 9 شهر این استان خبر داد و گفت:نقاط مختلف شهری و روستایی باید پایگاهی برای فعالیت قرآنی باشد و افراد در آنجا حضور پیدا کرده و تنوع کار فرهنگی دیده شود.

ولی‎نژاد بیان کرد:کرسی تلاوت باری بر دوش دولت و نیروهای دولتی ندارد و به صورت کاملا خودجوش و با پشتوانه مردمی برگزار می‎شود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/6697



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96