اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دانش‌آموزان و اولیای گلستانی تحت پوشش برنامه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی/ دانش‌آموزان دبیرستانی مهارت مقابله با رفتار پرخطر می‌آموزند
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان گفت: 292 هزار نفر ازدانش آموزان ، خانواده ها و همکاران در استان در قالب 16 شاخص زیر پوشش برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی قرار گرفتند.

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان گفت:292 هزار نفر ازدانش آموزان ، خانواده ها و همکاران در استان در قالب 16 شاخص زیر پوشش برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارشکاسپین خبر،  محمد بهشتی در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در تشریح فعالیت های شاخص مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در سال تحصیلی 96-1395 اظهارداشت که 40 درصد مدارس استان زیر پوشش طرح های پیشگیری رشد مدار قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد:درطرح مراقبت از خود، ویژه دانش آموزان دوم ابتدایی 522 مدرسه به تعداد 31هزار و 320 نفر ؛طرح مهارت مقابله با رفتارهای پر خطر ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول در 257 آموزشگاه 15هزار و 420 نفر و در طرح مدارس عاری از خطر ویژه دانش آموزان دوره متوسطه دوم در 199 آموزشگاه به تعداد 11هزار و 940 نفر زیرپوشش قرار گرفتند.

به گفته وی؛ همچنین دراجرای طرح پیشگیری اجتماع محور در قالب 978 آموزشگاه 52هزار و 100نفر پوشش داده شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت گلستان در خصوص اجرای طرح آموزش والدین نیز گفت:این طرح در قالب پیشگیری اولیه از اعتیاد، سبک های فرزند پروری و مهارت های زندگی اجرا و 136هزار و 952 نفر از والدین تحت پوشش قرار گفتند و همچنین این طرح برای کارکنان با 3 سر فصل آموزشی اجرا شد و 9 هزار و 577 نفر از همکاران فرهنگی را تحت پوشش خود قرار داد.

وی در خصوص توزیع بسته های فرهنگی-آموزشی گفت:4 هزار جلد کتاب راهنما تدریس معلم برای پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر و 200 جلد کتاب آموزش پیشگیری از اعتیاد ویژه والدین چاپ و توزیع شد.

بهشتی در ادامه از اجرای 15 پروژه در شهرستان ها در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی(22 لغایت 28 آبان ماه 1395)خبر داد.

وی با اشاره به برپایی 770 نمایشگاه سیار در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش ، پایگاه های اسکان نوروزی و نمایشگاه دائمی پیشگیری استان و نیز برگزاری ششمین جشنواره نوجوان سالم استانی گفت:15 جشنواره در سطح استان برگزار و بیش از 7 هزار اثر در 8 رشته هنری و جشنواره ابتکارات فرهنگیان از جمله دستاوردهای این حوزه بوده است.

وی در خصوص اجرای طرح مشارکت اجتماعی با همکاری بهزیستی استان نیز از اجرایی شدن آن در 10 آموزشگاه بصورت نمونه خبرداد و افزود:15 نفر از دبیران مطالعات اجتماعی و تفکر و سبک زندگی در مدارس مشمول به عنوان تسهیلگران آموزش دیده انتخاب شدند و در مجموع 600 دانش آموز در مراحل 12 گانه طرح درگیر بودند.

بهشتی به اجرای طرح توانمند سازی روانی–اجتماعی اشاره نمود و افزود:هدف این طرح، آموزش مهارت های زندگی، افزایش توانایی های روانی-اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت نوجوانان بوده و در استان گلستان به صورت نمونه در دبیرستان شهدای بانک ملت جلین شهرستان گرگان اجرا شد.

وی در خصوص همکاری مشترک با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گلستان نیز گفت که 3 هزار نفر از مشاوران و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مدارس در طرح رشد مدار ضمن خدمت فرهنگیان که توسط 30 نفر از مدرسان720 ساعت آموزش های لازم در آن ارائه گردید، اجرایی شد.

 اجرای طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی

به گفته وی؛ همچنین مطابق با اهداف پیش بینی شده، تمامی دانش آموزان پایه های ششم و نهم در محور پیشگیری از اعتیاد ودانش آموزان دختر پایه هفتم و پسر پایه هشتم، در محور پیشگیری از مفاسد اخلاقی، تحت پوشش اجرای طرح ها قرار گرفتند.

وی افزود:در محور پیشگیری از طلاق و مخاطرات مرتبط با آن نیز، پروژه ها بر اساس وضعیت خطر پذیری دانش آموزان استان اجرا شد که در مجموع بیش از 76 هزار نفر از دانش آموزان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

بهشتی از اجرای طرح شهید شوشتری با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی به منظور خدمات رسانی به مدارس واقع در مناطق پر خطر استان ، ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی ، توانمند سازی والدین و معلمان نیز خبرداد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/6730



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96