اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

تعرفه خدمات پرستاری در منزل اعلام شد/ 5 گلستانی متقاضی تاسیس مرکز مشاوره و ارائه مراقبت‎های پرستاری
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تعرفه خدمات پرستاری در منزل برای نخستین‎بار در ایران شکل گرفت که این تعرفه در 30 کد اعلام شده که در آینده با تصویب وزارت بهداشت جهت اجرا ابلاغ می‎شود.

 مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تعرفه خدمات پرستاری در منزل برای نخستین‎بار در ایران شکل گرفت که این تعرفه در 30 کد اعلام شده که در آینده با تصویب وزارت بهداشت جهت اجرا ابلاغ می‎شود.

به گزارش ، فرهاد کرد  اظهار کرد:ارزش ریالی خدمات پرستاری در منزل به طور متوسط از 9 هزار تومان تا بالغ بر یکصد هزار تومان درنظر گرفته شده است که بر اساس شرح کد تعرفه‎های خدمات برای اخذ تعرفه پیشنهاد شده است.

وی تصریح کرد:در حال حاضر سه مرکز در استان دارای پروانه بهره‎برداری است که یک مرکز فعال و دو مرکز دیگر نیز در حال تکمیل است.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود:پنج نفر متقاضی تاسیس این مرکز در استان بوده که در سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شده است.

کرد با اشاره به شرایط عمومی تاسیس مراکز مذکور در خصوص شرایط اختصاصی آن تصریح کرد:موسس مرکز می‎تواند شخص حقیقی«رئیس مرکز یا مسئول فنی»باشد، دارای مدرک کارشناس پرستاری و با حداقل پنج سال سابقه کار بالینی و یا دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری با دو سال سابقه کار بالینی باشد.

وی در خصوص دیگر شرایط اختصاصی تاسیس مرکز گفت:کارکنان فنی باید شامل پرستاران با تخصص‎های مختلف بهیار، کمک بهیار و...باشند، همچنین کارکنان پشتیبانی متناسب با حجم کار تعیین شوند، تمامی مراکز موظف به معرفی حداقل یک پزشک عمومی به عنوان همکار در تمام ساعات بوده و باید در دسترس باشند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود:شرایطی که یک شهرستان یا استان برای ایجاد این مرکز باید داشته باشدباید تامین شده و بر اساس استانداردهای لازم مجوز صادر می‎شود.

کرد؛ در خصوص ابلاغ آئین‎نامه تاسیس مرکز مشاوره و ارائه مراقبت‎های پرستاری در منزل بیان کرد:این آئین نامه در پاسخ به انتظارات و نیازهای اساسی مردم و نظام سلامت است که توقع می‎رود این مراکز پا به پای تخصص‎های علوم پزشکی مراقبت‎های پرستاری، علمی، کارآمد و در دسترس باشد.

وی تاکید کرد:مدت‎هاست که خلاء خدمات‎رسانی سازمان‎یافته و علمی در سطح جامعه و منازل توسط پرستاران حرفه‎ای و دانشگاهی احساس می‎شد که به فضل الهی اکنون با تاکیدات و حمایت مقام عالی وزارت، مشارکت، همکاری معاونت‎ها و حوزه‎های وزارت متبوع آئین‎نامه جدید تاسیس مرکز مشاوره ارائه مراقبت‎های پرستاری در منزل تدوین، تائید و به تصویب مقام عالی وزارت رسیده است.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت:این آئین‎نامه در 27 ماده و 17 تبصره به پیشنهاد معاونت پرستاری وزارت بهداشت تدوین شد و از تاریخ 15 تیرماه سال 1395 لازم‎الاجرا شد.

کرد؛ هدف از اجرای این طرح را حفظ و ارتقاء سلامت مددجویان یا بیماران به صورت مستقیم و غیرمستقیم ذکر کرد و افزود:مراقبت‎های پرستاری مبتنی بر نیاز جامعه در زمینه اقدامات مراقبتی، مشاوره آموزشی، درمانی، توانبخشی ارائه می‎شود.

وی تامین نیروی انسانی کارآمد با تاکید بر سلامتی و کاهش تاثیر ناتوانی به ویژه در بیماران مزمن، صعب‎العلاج، کودکان آسیب‎پذیر و سالمندان و بیماران سرطانی را از مهمترین اهداف این طرح دانست./فارس


http://www.caspiankhabar.com/6799



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96