اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل تعاون و کار گلستان:

وعده ایجاد ۲۵ هزار شغل در گلستان/ سهم 600 میلیارد تومانی کارآفرینان گلستانی از بودجه 96
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در سال ۹۶ نزدیک به ۲۵ هزار شغل در استان گلستان ایجاد می‎‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت:در سال ۹۶ نزدیک به ۲۵ هزار شغل در استان گلستان ایجاد می‎‌شود.

به گزارشکاسپین خبر، سعید مازندرانی  در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بندرگز با اشاره به وضعیت اشتغال در استان اظهار داشت:5 بسته از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی طراحی شده که یکی از آن‌ها توانمندسازی و حمایت از اشتغال است.

وی با بیان اینکه در این طرح‌ها بر اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تاکید شده، افزود:در سال 96 ایجاد 971 هزار شغل در دستور کار دولت قرار دارد که از این میزان حدود 25 هزار شغل سهم استان گلستان است.

مازندرانی با اشاره به اجرای طرح‌هایی مانند کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مهارت‎آموزی در محیط کار واقعی برای جوانان و مشاغل خانگی روستایی در سال جاری، اظهار داشت:اجرای بندهای الف و ب تبصره ماده 18 قانون برنامه بودجه کل کشور هم از دیگر فرصت‎هایی است که تزریق 20 هزار میلیارد تومان برای تشکیل و توسعه بنگاه‎های اقتصادی و حمایت از افرادی که به صورت خود اشتغالی اقدام به کارآفرینی می‎کنند را در سراسر کشور به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد:سهم استان گلستان از محل بند الف و ب تبصره ماده 18 حدود 600 میلیارد تومان است که براساس میزان بیکاری و جمعیت ممکن است کاهش یا افزایش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت:طرح کارورزی سال گذشته به صورت پایلوت در گلستان اجرا شد و در آن 550 نفر توانستند در واحدهای کارگری جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح امسال به صورت کشوری اجرا خواهد شد، افزود:امسال 4300 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی در استان گلستان جذب خواهند شد.

مازندرانی هدف از اجرای این طرح را جذب و اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی عنوان و تصریح کرد:انتقال مهارت و تجربه و همچنین ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار از اهدافی است که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این طرح دنبال می کند.

علی‌اصغر میرزایی فرماندار بندرگز نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری 3 جلسه ستاد شهرستانی در زمینه اشتغال، گفت:سهم شهرستان بندرگز در طرح کارورزی و اشتغال در کارگاه‎های تولیدی، حدود 300 نفر است که این تعهد قبل از پایان مهلت تعیین شده به اجرا در می‌آید.


http://www.caspiankhabar.com/6818



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96