اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سخنان وزیر بهداشت در گرگان

تشریح جزییات طرح نظام ارجاع در وزارت بهداشت/ پزشک خانواده بیماران را به متخصص معرفی می‌کند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از الزامات قانونی استقرار پزشک خانواده در طرح نظام ارجاع است.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  گفت:یکی از الزامات قانونی استقرار  پزشک خانواده  در  طرح نظام ارجاع  است و این طرح در انتهای دولت یازدهم در استان گلستان آغاز شده و در سراسر کشور اجرائی می‎شود.

به گزارش کاسپین‌خبر  از علی‌آبادکتول، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت:یکی از الزامات قانونی استقرار پزشک خانواده در طرح نظام ارجاع است.این طرح در بهداشت و معاونت سلامت انجام می‎شود و خدماتی که دولت در قالب بیمه‎ها انجام می‎دهد در قالب این طرح نظام ارجاع خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد:در روستاها از طریق بهورز و پزشک عمومی تشخیص داده می‎شود بیمار باید به چه پزشکی ارجاع داده شود.مردم آگاهی و دانش لازم را از برخی مسائل پزشکی و بیماری خود ندارند و یک کارشناس در این مسیر می‎تواند راهنمایی بهتری داشته باشد که بیمار به چه متخصص و پزشکی نیاز دارد.

وی تاکید کرد:پس از مراجعه بیمار به سطح دوم در نظام ارجاع بازخورد آن در سطح دوم تائید و یا رد می‎شود و پزشک و بهورز اولیه از اطلاعات آگاه می‎شود که درست تشخیص داده است یا خیر.با اجرای این طرح مردم بهتر راهنمایی شده و در هزینه‎ها آنها صرف‌جویی می‎شود و این طرح بر اساس یک تجربه بین‌المللی دنبال شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد:خرسندیم در انتهای دولت یازدهم توانستیم طرح الکترونیکی نظام ارجاع را در کشور و در استان گلستان آغاز کنیم.در این طرح پرونده برای بیمار تشکیل می‎شود و به صورت الکترونیک به پزشک سطح دو ارجاع داده می‎شود.


http://www.caspiankhabar.com/6928



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96