اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس اداره  محیط زیست  کردکوی با بیان اینکه برگزاری مسابقه  آفرود  بدون مجوز اداره محیط زیست بوده است، گفت:پس از اطلاع از برگزاری چنین مسابقه‌ای، بلافاصله موضوع را پیگیری کردیم و در حال حاضر این مسأله منتفی شده است.

به گزارش کاسپین‌خبر ،  در روزهای اخیر پیام‌هایی مبنی بر برگزاری مسابقه اتومبیلرانی آفرود در منطقه حفاظت‌شده جهان‌نمای کردکوی در 26 الی 27 مردادماه‌جاری در فضای مجازی در حال پخش است که همین مسأله موجب واکنش و ناراحتی مردم به‌ویژه فعالان محیط زیست شده است که چگونه چنین مسابقاتی باید در منطقه‌حفاظت‌شده و بکری همچون جهان‌نما برگزار شود.

این منطقه با وسعتی بیش از 30 ‪ هزار هکتار در جنوب شرقی شهرستان کردکوی و در ارتفاعی بین 600 تا 3 هزار و 86 متری از سطح دریا واقع شده است.‪

رئیس اداره محیط زیست کردکوی در این باره، اظهار کرد:برای برگزاری چنین مسابقه‌ای هیچ مجوزی از سازمان محیط زیست اخذ نشده است.

وحید عرب‌امیری با بیان اینکه با برگزاری مسابقه اتومبیلرانی آفرود در منطقه جهان‌نمای کردکوی ممانعت به عمل آمد، تصریح کرد:پس از اطلاع از برگزاری چنین مسابقه‌ای، بلافاصله موضوع را پیگیری کردیم و در حال حاضر این مسأله منتفی است.

به گزارش فارس، وجود دهکده‌های ییلاقی قدیمی، آثار تاریخی و باستانی، وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی، وجود کوه، رودخانه، چشمه، انواع وحوش و پرندگان کمیاب و نوع پوشش گیاهی منطقه جهان‌نما را به یک منطقه ویژه و خاص مبدل کرده است/فارس


http://www.caspiankhabar.com/6986



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96