اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امروز صبح و در میان خیل علاقمندان رخ داد

وداع با آخرين سياه‌باز نمايش ايران/ عطااله صفرپور در خانه ابدی آرام گرفت/ نماینده ولی‌فقیه نماز افتخار گرگان را اقامه کرد + عکس
پیکر «عطاالله صفرپور» هنرمند ارزشمند استان گلستان و تنها بازمانده هنر سیاه‌بازی پس از تشییع بر دستان مردم هنردوست شهرستان گرگان به خاک سپرده شد.

پیکر«عطاالله صفرپور»هنرمند ارزشمند استان گلستان و تنها بازمانده هنر سیاه‌بازی پس از تشییع بر دستان مردم هنردوست شهرستان  گرگان  به خاک سپرده شد.

به گزارش كاسپين‌خبر، از صبح امروز مراسم تشییع پیکر مرحوم«عطاالله صفرپور»هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلوزیون و تنها بازمانده هنر سیاه‌بازی ایران از مقابل  تالار فخرالدین اسعد گرگانی  آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم اظهار کرد:عطاالله صفرپور مرد صحنه بود و جای خالی وی در صحنه سنگین است.

عادله کشمیری بیان کرد:همه ما از کودکی شاهد نمایش‌های زیبای وی بوده‌ایم و عطاالله صفرپور در هنر سیاه‌بازی یگانه مرد این صحنه بود که سال‌ها در این عرصه افتخارآفرینی کرد.

وی اضافه کرد:صفرپور هنر را نه تنها برای هنر بلکه در راه خدمت به مردم آموخت و اجرا کرد و از هنر در راه سازندگی کشور به ویژه در عرصه‌کشاورزی و فرهنگ‌سازی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد:وی در هشت سال دفاع مقدس برای روحیه بخشی به رزمندگان، به جبهه‌ها رفت و برای آنها نمایش اجرا می‌کرد و این روحیه بلند عطا صفرپور برای همه ما یک الگوی واقعی است.

کشمیری گفت:گرگان و گلستان اندوهگین رحلت هنرمندی فرهیخته و مهربان است و فقدان او ضایعه بزرگی به عظمت هنر او و خوب بودن او است.

گفتنی است، نماز این هنرمند پیشکسوت توسط آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان خوانده شد.

پیکر این هنرمند ارزشمند دقایقی پیش پس از تشییع بر دستان مردم هنردوست شهرستان گرگان و استان گلستان در آستان امامزاده عبدالله گرگان در کنار مزار«حبیب‌الله قلیشلی»هنرمند نامی شهر گرگان و نخستین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و در جوار مزار«هادی نامور»هنرمند پیشکسوت تئاتر استان گلستان به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش، عطاالله صفرپور مدتی از بیماری ریوی رنج می‌برد و روزهای گذشته در بیمارستان فلسفی گرگان در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری شد که صبح روز گذشته پس از گذراندن دوره سخت بیماری جان خود را از دست داد.

عطاالله صفرپور متولد ۱۳۲۴ در شهر گرگان است و از سال ۱۳۳۲ با اجرای نمایش«سرباز عیالوار»وارد عرصه بازیگری تئاتر شد.

وی یکی از برجسته‌ترین و تنها بازمانده هنر سیاه‌بازی ایران بود و این هنرمند ارزشمند از سال ۱۳۴۶ به عنوان بازیگر نمایشی وارد رادیو گرگان شد و فعالیت‌های مختلفی در عرصه نویسندگی و کارگردانی را در کارنامه خود ثبت کرد.

ساخت و بازی در نمایش‌های رادیویی فرهنگ‌سازی در عرصه‌های کشاورزی، مصرف آب، کشاورزی، ترافیکی و موضوعات مختلف دیگر گوشه کوچکی از دنیای هنری وی بوده است.

بازی در فیلم«ابر و آفتاب»و«دختری به نام تندر»و بازی در سریال‌های«رسم عاشقی»،«شمشادخان»،«گلشیفته»و«پایتخت چهار»از جمله آثار این هنرمند فرهیخته گرگانی است.

شرکت در‌جشنواره‌های نمایش‌های سنتی و آیینی و کسب رتبه در این جشنواره‌ها و دریافت تندیس از هیات داوران از جمله افتخارات وی بوده است و وی در هفتمین جشنواره سراسری تئاتر فجر از سوی هیئت داوران به عنوان بازیگر دوم انتخاب شد.

شرکت در دهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش جشنواره جشنواره‌ها و دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر، شرکت در پنجمین و ششمین جشنواره هنری ادبی روستا و دریافت دیپلم افتخار و تجلیل از نامبرده در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار از دیگر موفقیت‌های این هنرمند کشورمان است.

روحش شاد و یادش گرامی باد....


http://www.caspiankhabar.com/6991



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96