اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان مطرح کرد:

رانت شدید در بخش گندم گلستان/ محکومیت ۴۸۶ میلیارد ریالی برخی کارخانجات گندم در گلستان
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان از وجود رانت شدید در بخش گندم این استان خبر داد و تاکید کرد: به هیچ وجه با متخلفان کنار نخواهیم آمد و با جدیت با مفاسد این بخش برخورد می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان از وجود رانت شدید در بخش گندم این استان خبر داد و تاکید کرد:به هیچ وجه با متخلفان کنار نخواهیم آمد و با جدیت با مفاسد این بخش برخورد می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر، حسین حسن‌پورمدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد، اظهار کرد:بالغ بر ۱۵ فقره پرونده در بخش تخلفات گندم در تعزیرات حکومتی استان گلستان تشکیل شد که ۱۱ مورد تخلف در زمینه گندم و کارخانجات آرد بود و این متخلفان محکوم به پرداخت ۴۸۶ میلیارد و ۴۵۱ میلیون و ۷۹۵ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت شدند.

 

وی شاخص‌ترین تخلف در سطح استان را مفسده در بخش گندم عنوان و تصریح کرد:در یک پرونده محکومیت ۱۱۰ میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال جزای نقدی یکی از کارخانجات آرد استان را در حق دولت داشتیم، در پرونده دیگری یکی از متخلفان محکوم به پرداخت ۳۰۲ میلیارد و ۷۸ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت شد.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان همچنین از تشکیل ۳۲ فقره پرونده احتکار در استان خبر داد و افزود:۲۶ پرونده در این زمینه مختومه شد در این راستا محکومیت ۶ پرونده احراز و متخلفان به پرداخت ۹ میلیارد و ۳۰۳ میلیون و ۹۷۰ هزار و یکصد ریال جزای نقدی در حق دولت شدند.

 

حسن‌پور با اشاره به اینکه ۲۴ قلم کالای اساسی از سوی دولت اعلام شده که واحد‌های صنفی و غیرصنفی در صورت انبار کردن آن مشمول احتکار می‌شوند، ابراز کرد:بخشی از احتکار‌های اعلام شده توسط مردم و برخی نهاد‌ها جزو اقلام اساسی اعلام شده از سوی دولت نبود و مشمول احتکار قرار نگرفت.

 

وی با اشاره به احتکار برخی اقلام مانند برنج، کاغذ، لاستیک، روغن نباتی مایع و جامد در شهر‌های مختلف استان گفت:ستاد احتکار در استان گلستان به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان شکل گرفته است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان در گزارشی مختصر به ارائه عملکرد هفت ماهه این اداره کل در سطح استان پرداخت و تصریح کرد:در مدت هفت ماهه ابتدای امسال ۵ هزار و سه فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی استان شد که از این تعداد ۴ هزار و ۸۰۰ پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

حسن‌پور ادامه داد:متخلفان در مدت هفت ماهه امسال به پرداخت یک تریلیون و ۵۶۶ میلیارد و ۸۳ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت شدند.

 

وی با اشاره به پرتکرارترین تخلفات گفت:عدم پرداخت درج قیمت بالغ بر ۹۵۵ فقره پرونده در استان تشکیل شد، گرانفروشی ۶۸۵ فقره، عدم ارائه فاکتور خرید ۲۴۲ مورد، تقلب در کسب ۲۷۵ مورد، عدم رعایت مقررات نظام صنفی ۱۸۵ مورد، کم‌فروشی ۱۳۲ مورد، عدم صدور فاکتور ۱۸۲ مورد، احتکار ۳۲ مورد، عرضه خارج از شبکه ۹۳ مورد از دیگر تخلفات پرتکرار بودند.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود:عدم رعایت بهداشت ۸۵۱ مورد، عرضه کالای غیربهداشتی ۳۰۶ مورد، قاچاق کالا و ارز ۴۲۰ مورد جزو تخلفات پرتکرار در استان گلستان بوده است.

 

حسن‌پور بیشترین تخلفات را با رقمی بالغ بر ۱۵۴ میلیارد تومان در بخش کالا و خدمات عنوان کرد و گفت:به طور میانگین طی مدت ۲۰ روز به پرونده‌ها رسیدگی شد و اجرای احکام نیز طی مدت ۱۶ روز انجام گرفت/باشگاه خبرنگاران جوان

 


http://www.caspiankhabar.com/7093



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96