اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

امید نمی دهم پتروشیمی گلستان راه اندازی شود/ کاهش بودجه نداریم
استاندار گلستان گفت: امید نمی دهم پتروشیمی گلستان فردا آغاز شود اما پیگیر هستیم بتوانیم مشکلات آن را حل کنیم.

 استاندار  گلستان گفت:امید نمی دهم  پتروشیمی گلستان  فردا آغاز شود اما پیگیر هستیم بتوانیم مشکلات آن را حل کنیم.

 

به گزارش کاسپین خبر، سیدمناف هاشمی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد:فعالیت پتروشیمی گلستان از حدود ۱۳ سال قبل شروع شده بود اما از هشت یا ۹ سال قبل تعطیل بود و اقدام جدی اتفاق نیفتاد.

 

وی افزود:امید نمی دهم فردا پتروشیمی گلستان شروع می شود اما پیگیر حل مشکلات آن هستم تا مسائل را حل کرده و جلو ببریم.

 

استاندار گلستان ادامه داد:موضوع پتروشیمی گلستان را از طریق وزیر کشور، جهاد، نفت و رئیس جمهور پیگیر شده و مکاتبه کرده ایم.

 

وی اضافه کرد:سخنگوی کمیسیون انرژی و نماینده مردم علی آباد از طرف مجمع نمایندگان با توجه به همکاری وزارت نفت، قرار است پیگیر شوند تا سازمان سرمایه گذاری نفت(پارسیان)کمک کند موضوع پتروشیمی حل شود.

 

هاشمی تصریح کرد:مکاتبات انجام شده و در کنار سازمان سرمایه گذاری وزارت نفت و تعاون روستایی نیاز داریم سرمایه گذاران بخش خصوصی هم وارد شوند.

 

وی با اشاره به این که از نظر وزارت نفت پتروشیمی گلستان برای مردم استان اقتصادی نیست، بیان کرد:هرچند مسائلی از جمله عدم شفافیت در حسابرسی و تسهیلات دریافتی مطرح است اما ما به دنبال ایجاد منفعت برای هده ای خاص نیستیم و نگاهمان این است مشکلات ۹۷ هزار سهامدار پتروشیمی حل شود.

 

نیازمند سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی هستیم

 

استاندار گلستان با بیان این که تولید پتروشیمی استان اوره و آمونیاک است و مصرف کننده تولیدات آن چهار میلیون کشاورز داخل کشور، گفت:این پروژه به چهار تا پنج هزار میلیارد سرمایه گذاری نیاز دارد که سهم آورده مردم در خوشبینانه ترین حالت ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان است که اگر سه هزار میلیارد هم هزینه شود سرمایه مردم معادل یک دهم سرمایه گذاری مورد نیاز است.

 

وی تاکید کرد:اگر دو سرمایه گذار دولتی(وزارت نفت و تعاون روستایی)ورود کنند دو بخش خصوصی از جمله موسسه ملل اعلام آمادگی کرده اند وگرنه باز به بن بست می خوریم؛ در عین حال تلاش داریم در سفر رئیس جمهور به گلستان بتوانیم با کمک مجمع نمایندگان وزارت نفت را مکلف به اجرای این پروژه کنیم.

 

هاشمی از اجرای طرح توسعه میگوی گمیشان در قالب شرکت کشاورزی میگو و بندر بارانداز چوب در استان خبر داد و بیان کرد:سال آینده تولیدات میگوی گلستان بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد رشد می کند.

 

وی افزود:همچنین پیگیر حل مشکلات هستیم تا بتوانیم بندر و بارانداز چوب را در اینچه برون و بندر خشک و یا ساحل گمیشان اجرایی کنیم.

 

استاندار گلستان ادامه داد:همچنین پیگیر اجرای پروژه هایی همچون عمانی ها، تله کابین، شهرک های گردشگری هستیم و امید داریم بتوانیم با اجرای آن ها از تکرار ویلاسازی در توشن و زیارت جلوگیری کنیم.

 

وی به موضوع شایعات در خصوص پیشنهادات جدید مدیریتی در شهرداری تهران و سازمان خصوصی سازی اشاره و اضافه کرد:فقط پنج یا ۶ عضو شورای تهران برای شهرداری تهران پیشنهاد داده بودند که من هم علاقه داشتم به آنجا بروم اما وزیر کشور تاکید کردند به مصلحت نیست وگرنه هیچ پیشنهاد رسمی دیگری نداشته ام.

 

هاشمی گفت:برای استانداری خراسان رضوی، تهران، اصفهان و مازندران به بنده پیشنهاد شد اما جواب منفی دادم.

 

کاهش بودجه نداشتیم؛ از مجلس مطالبه گری می کنیم

 

وی همچنین به موضوع بودجه استان اشاره و تصریح کرد:هرچند بودجه کشور در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته اما بودجه گلستان در بعضی فصول بین ۱۶ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 

استاندار گلستان با دروغ خواندن کاهش ۶۲ درصدی بودجه گلستان در سال ۹۸، گفت:در شرایطی که این همه فشار و سختی را کشور و مردم تحمل می کنند انتشار این گونه اخبار ناامید کننده ظلم به مردم است.

 

وی بیان کرد:در حوزه جاری بین ۱۶.۵ تا ۲۰ درصد،حوزه عمرانی بین ۶ تا ۱۰ درصد و عمرانی ملی تا ۳۶ درصد اعتبارات مطابق جدول گلستان افزایش بودجه داشته است.

 

وی با بیان این که اعداد و ارقام اعلام شده از مقایسه لایحه ۹۷ و ۹۸ اعلام شده و قطعی است، تاکید کرد:هرچند کاهش بودجه نداریم اما از هم اکنون از مجلس مطالبه گری می کنیم که بتوانیم تا قبل از قانون شدن لایحه بودجه استان افزایش یابد/فارس


http://www.caspiankhabar.com/7320



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96