اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۴۷۲ میلیارد ریال به کشاورزان سیل زده گلستان پرداخت شد
معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون ۴۷۲ میلیارد ریال به حساب کشاورزان خسارت دیده در سیل اخیر پرداخت شده است.

به گزارش کاسپین خبر، آمنه جمشیدی روز دوشنبه در نشست کمیته ارزیابی قرارگاه بازسازی و نوسازی  مناطق سیل زده  گنبد که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت:تا کنون از محل اعتبارات بلاعوض که برای بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شده هشت هزار و ۶۰۰ پرونده برای خسارت دیدگان این بخش در کمیته‌های تخصصی و کارگروه استانی مورد تأیید قرار گرفت و ۴۷۲ میلیارد ریال که ۵۰ درصد آنچه که به عنوان خسارت رخ داده محسوب می‌شود، به حساب آنان واریز شده است.

وی افزود:در آخرین نشست کارگروه استانی که روز پنجشنبه هفته گذشته تشکیل شد، هشت هزار و ۲۲ پرونده مجدداً مصوب شد و پرداخت ۴۴۰ میلیارد ریال در مرحله صدور چک برای بانک‌های عامل استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت خسارت به  کشاورزان  سیل زده گلستان به دو صورت بلاعوض و تسهیلات است، گفت:همچنین بخشی از جاده‌های بین مزارع، ابنیه و پل‌های استان در سیل اخیر دچار خسارت شد که با توجه به اینکه بعد از گلستان ۲۱ استان دیگر نیز درگیر با سیل شدند اعتبارات عمرانی برای بازسازی این بخش در نظر گرفته نشد اما به دلیل اهمیت موضوع به ویژه در خصوص جاده‌های بین مزارع به دلیل نزدیک شدن فصل برداشت و کشت مجدد، اقدامات لازم بر حسب ضرورت در شهرستان‌ها انجام شده است.

معاون  سازمان جهاد کشاورزی  گلستان ادامه داد:در کل استان هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع خسارت دیده مرمت و ۳۰۰ کیلومتر از کانال‌ها و زهکشی‌ها لایروبی شد و برای تعمیر کل خسارات حوزه ابنیه و تأسیسات زیربنایی بخش کشاورزی بر اساس آخرین برآورد به ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

جمشیدی افزود:در حوزه شهرستان گنبد ۱۲ کیلومتر مرمت و رگلاژ جاده‌ها، ۳۵ کیلومتر لایروبی کانال‌ها و زهکش ها و ۶ مورد هم مرمت ابنیه انجام شد که باعث شد ۱۰ میلیارد ریال دیون برای بخش کشاورزی ایجاد شود که از فرماندار تقاضا می‌کنیم در اعتبارات سال ۹۸ این مورد را مدنظر قرار دهد.

به گفته وی، ۹ هزار هکتار از اراضی حوزه شهرستان گنبد در سیل اخیر دچار خسارت شدند که چهار هزار و ۲۰۰ هکتار آن برای کشت مجدد آمده شده است.

وی بیان کرد:از کل پرونده‌های شهرستان گنبد ۵۹۰ پرونده مربوط به حوزه عشایری است که شامل هزار و ۷۰۰ رأس دام مربوط به ۵۹۰ جایگاه سنتی نگه داری دام‌های روستایی و عشایر می‌شود که این پرونده‌ها آماده شده و در مرحله ثبت اطلاعات در سامانه سجاد قرار دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت:پرونده چهار هزار و ۲۰۰ نفر از خسارت دیدگاه بخش کشاورزی از اوایل تیر برای پرداخت ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به سه بانک عامل ملی، کشاورزی و توسعه تعاون ارسال شده است.

به گزارش کاسپین خبر بارندگی شدید در روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال، منجر به وقوع سیلاب های گسترده در استان گلستان بویژه در شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا و  گمیشان  شد که علاوه بر خسارت به منازل مسکونی مردم و زیر ساخت های استان، بخش های زیادی از اراضی کشاورزی این استان را که زیر کشت محصولات مختلف همچون گندم، جو و کلزا بودند، دچار خسارت کرد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7662



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96