اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ایجاد ۳ پردیس سینمایی در گلستان؛ جشنواره « آوای ارادت» برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: امسال ۳ پردیس سینمایی در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس ایجاد می‌شود.

به گزارش کاسپین خبراز  گرگان ، عادله کشمیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:پیش از انقلاب هفت هزار صندلی  سینما  در استان وجود داشت که با گذشت زمان این تعداد به حدود دو هزار صندلی کاهش یافت.در سال‌های اخیر یکی از برنامه‌های وزارت  فرهنگ و ارشاداسلامی  راه‌اندازی سالن‌ها و پردیس‌های سینمایی در استان‌ها بوده است.

وی افزود:از سال گذشته ایجاد هفت سینما و 10 سالن به مجموعه سینماهای استان در دستور کار قرار گرفت که تعدادی از آنها تکمیل شده و برخی نیز در دست اقدام قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی با اشاره به ساخت پردیس‌های سینمایی در شهرهای استان گفت:امسال یک پردیس سینمایی در گرگان و دو پردیس سینمایی نیز در مجموعه بسکی و مجتمع تفریحی تجاری وارنا در  گنبد کاووس ایجاد می‌شود.

وی همچنین بیان داشت:شهرستان  رامیان  نیز به زودی دارای سینما می‌شود و کتابخانه  گمیشان  نیز به سالن سینما تغییر کاربری خواهدداد.علاوه براین در استان یک سینما سیار داریم و تلاش می‌کنیم تا امسال دو سینمای سیار دیگر در استان راه‌اندازی شود.

کشمیری با اشاره به راه‌اندازی خانه هنرمندان در استان گفت:همچنین در حال توافق با شهرداری برای ایجاد گذر فرهنگی در شهر هستیم.هدف از این کار پویایی و رونق اقتصاد در بخش فرهنگ و هنر است.

وی به برگزاری جشنواره آوای ارادت در استان هم اشاره کرد و افزود:سال گذشته این جشنواره در سه شهرستان اجرا شده بود و امسال بنا داریم علاوه برآنها در شهرستان‌های گنبدکاووس و آق‌قلا نیز این جشنواره را برگزار کنیم.این جشنواره در بخش‌های شعر، موسیقی، سخنرانی و برپایی آیین‌ها و سنت‌های قوم ترکمن در باب ارادت به اهل بیت(ع)به ویژه امام رضا(ع)برگزار خواهدشد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7666



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96