اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده ولی‌فقیه در گلستان: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شود؛ جوانان به مباحثه نیاز دارند
نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه جوانان نیازمند مباحثه هستند، بر لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در دیدار با طهرانچی، رئیس  دانشگاه  آزاد اظهار داشت:به نظر من هر علمی تا وارد میدان عمل نشود تاثیری در زندگی ندارد.

وی افزود:هرعلمی در انسان تحول ایجاد نکند و اعتقادی به توحید و نبوت و غیره نداشته باشد؛ وارد وجود انسان نشود و فقط در ذهنیت انسان قرارداشته باشد، نمی‌تواند منشا اثر باشد.

امام جمعه گرگان ادامه داد:دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما شاید یک وقت‌هایی دنبال این بودند فقط ذهن‌ها را پُرکنند اما الان احساس می‌شود دانشگاه‌ها رویکرد خود را تغییر دادند و این توجه و عنایت را پیدا کردند و این خودش امر مبارکی است.

وی افزود:شما تلاش می‌کنید علم و دانش را وارد میدان عمل کنید اما از آن طرف قضیه هم نیاز است زمینه‌ای فراهم شود تا وقتی تحصیلات تمام می‌شود افراد بتوانند وارد کار شوند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره ایجاد و گسترش شرکت‌های دانش بنیان گفت:امسال هم  سال رونق تولید  نام گرفته است و می‌توان از شرکت‌های دانش بنیان برای رونق این بخش کمک گرفت.در بخش کشاورزی یکی از اشکالاتی که می‌گیرم و تذکر می‌دهم این است که چرا یک تحول بنیادی در کشاورزی ما به وجود نیامده است و کشاورزی همان کشاورزی قدیمی است؛ ممکن است تغییرات جزئی داشته باشد اما دنیا، دنیای تحول است.

وی ادامه داد:در کشاورزی سنتی نمی‌تواند بازار خوبی وجود داشته باشد مگر اینکه در این هم تحول‌هایی به وجود بیاید.280 هزار هکتار زمین‌های مستعد کشاورزی در گلستان وجود دارد، 40 سال از انقلاب گذشته و حالا مقدار زیادی زهکشی شده و این کار تحول عجیبی برای کشاورزن به ویژه مناطق ترکمن صحرا به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:ما در حوزه‌های علمیه مباحثه داریم که طلبه‌ها وقتی درسشان را می‌خوانند با هم گفت‌وگو می‌کنند که برکاتی هم دارد.این امر باعث رشد فکری انسان شده و از نظر اخلاقی نیز سبب تواضع می‌شود.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به برگزاری کرسی‌های  آزاداندیشی  در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد:معتقدم این کرسی‌های آزاد برنامه خوبی است به شرطی که در چارچوب‌ها قرارگیرد این بحث و گفت‌وگوها جوانان ما را حتی در مسائل سیاسی تخلیه و آرام می‌کند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7668



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96