اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پروازهای فرودگاه گرگان به ۱۰۰ مورد هدف گذاری شود
استاندار گلستان با یادآوری ظرفیت بالای فرودگاه گرگان و انجام هزار و ۷۰۰ سورتی پرواز امدادرسانی و پشتیبانی در سیل فروردین ۹۸ گفت: در چشم انداز توسعه ای استان افزایش مسیرهای پروازهای گرگان به ۱۰۰ مورد باید هدف گذاری شود.

به گزارش کاسپین خبر هادی حق شناس امروز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل  فرودگاه ‌های گلستان اظهار داشت:همانطور که طی سه سال گذشته مسیرهای پروازی فرودگاهی  گرگان  با رشد تقریباً ۵۰ درصدی از ۴۲ به ۶۰ پرواز در هفته عملی شد؛ امکان رشد دوباره و تحقق ۱۰۰ مسیر پروازی ممکن و شدنی است که باید روی آن کار شود.

وی گفت:انجام صدها پرواز و سفر نوروزی بدون تأخیر و شکایت مسافران و در کنار آن عملیاتی شدن ۱۷۰۰ سورتی پرواز امدادرسانی نشان از توان و ظرفیت بالای فرودگاه گرگان دارد و مسیر توسعه زیرساخت های هوایی گلستان باید ادامه و تقویت شود.

حق شناس به همسایگی و نزدیکی گلستان با آسیای میانه و تبادلات تجاری استان با کشورهای حوزه دریای خزر اشاره کرد و یادآور شد:تنوع قومی کم نظیر و شاید بی نظیر در جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفری گلستان ظرفیت  گردشگری  و توریستی منطقه را افزایش داده است که تقویت هرچه بیشتر آن از طریق پروازهای هوایی باید در برنامه های توسعه ای لحاظ شود.

 استاندار  گلستان با بیان اینکه  ترمینال  جدید فرودگاه بین المللی گرگان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت:آمادگی داریم به کمک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اختصاص اعتبارات لازم دیگر زیرساخت های هوایی استان را هم تقویت و تجهیز کنیم.

مدیرکل سابق فرودگاههای گلستان هم در این مراسم گفت:فقط طی سال جاری هشت میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و توسعه فرودگاه گرگان اختصاص یافت که تاکنون سابقه نداشته است.

رامین آذری افزود:ترمینال جدید، پاویون و ساختمان حفاظت سپاه فرودگاه گرگان هم تا هفته دولت آماده بهره برداری می شود که این طرحها در کنار اقدامات ۳۳ ماه گذشته؛ استان گلستان را در شاخص های توسعه هوایی به یکی از مناطق برخوردار کشور تبدیل کرده است.

وی با ارایه گزارشی از عملکرد ۳۳ ماهه خود گفت:توسعه و تجهیز فرودگاه های گرگان و کلاله، افزایش مسیرهای پروازی گلستان، خرید و راه اندازی سیستم های پیشرفته کمک ناوبری برای دید در شب و شرایط نامناسب جوی، افزایش ایمنی، توسعه زیرساخت های های ارتباطی، تجهیز پایانه مسافری و امکانات رفاهی برای مسافران از جمله بخشی فعالیتهای انجام شده است.

مدیر کل جدید فرودگاه‌های استان گلستان هم با اشاره به نقش و اهمیت فرودگاه‌ها در توسعه هر منطقه و کارکرد بی عیب و نقص فرودگاه گرگان در سیل اخیر گفت:برداشتن گام‌های مؤثر در مسیر توسعه استان بدون کار تیمی میسر نیست.

علی متانت افزود:برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت برای توسعه فرودگاههای گلستان تعریف کرده ام و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و تعامل با همکاران و دیگر ارکان استان در مسیر ناوبری هوایی و افزایش پروازهای داخلی و خارجی گام خواهیم برداشت.

گفتنی است متانت پیش از این مدیر فرودگاه ایلام و قبل از آن رییس فرودگاه نوشهر بوده است.

رامین آذری هم به عنوان مدیر کل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی منصوب شده است.

سیاوش امیر مکری رییس هیات مدیره و مدیرعامل فرودگاههای و ناوبری هوایی ایران هم در سخنانی از آذری به عنوان یکی از بهترین مدیران جوان صنعت هوانوردی کشور یاد کرد که با اقدامات خود در فرودگاههای تهران و گلستان سازمانش را سربلند کرده است.

وی از متانت هم به عنوان مدیری توسعه گرا یاد کرد که می تواند در تعامل با مسوولان گلستان شاخص های توسعه ای استان را بویژه در صنعت هوایی و کسب و کارهای مرتبط رشد دهد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7678



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96