اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بیمه همگانی شهروندان در 33 شهر و سطح روستاهای گلستان اجرایی می‎شود
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به بیمه‎های همگانی برای مقابله با حوادث طبیعی گفت: امیدوارم بتوانیم طرحی را داشته باشیم تا بیمه همگانی شهروندان را در 33 شهر و سطح روستاهای گلستان اجرایی کنیم.

طیبه خلیلی امروز در گفت‎وگو با کاسپین خبر در گرگان اظهار کرد:سال 1397 براساس سیاست‎های عمومی دولت و برحسب وظیفه  شهرداری ‎ها در ماده 55 بیمه منازل شهری را در دستور کار قرار دادیم.

*گلستان نخستین استان کشور در حوزه بیمه منازل مسکونی شهری

وی با بیان اینکه در دستورالعمل بودجه سال 1397 شهرداری ذکر شده که بیمه منازل مسکونی با همکاری شهروندان باشد، افزود:هدیه شهروندی شهرداری‎ها و شورای اسلامی شهر بود که حدود 70 درصد منازل شهری استان گلستان بیمه بود و استان گلستان جزو نخستین‎استان‎های کشور در حوزه بیمه شهروندی بود سپس استان قزوین با 40 درصد بیمه منازل شهری در جایگاه دوم ایستاد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه مبلغ بیمه‎ها به تناسب قراردادی است شهرداری می‎بندد، بیان کرد:برای مثال در  گنبد کاووس 150 میلیون تومان برای بیمه‎های مسکونی و تجاری اختصاص یافت که 26 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری را بیمه کردند و یا در آق‎قلا بیمه 2 هزار و 500 واحد مسکونی و یک هزار واحد تجاری به مبلغ 60 میلیون تومان انجام شد.

خلیلی اضافه کرد:کمک‎هایی که در بودجه سال‎های قبل شهرداری‎ها بود در سال گذشته حذف شده بود به همین دلیل ما در مباحث بودجه‎ای شهرداری‎ها با محدودیت‎هایی مواجه بودیم که خوشبختانه امسال این بودجه‎ها پایدار شده است.

*واریز 48 میلیارد ریال خسارت بیمه برای واحدهای مسکونی و تجاری  سیل ‎زده گنبدکاووس

وی با بیان اینکه در حوزه بیمه‎ای وظایف شهرداری‎ها تنها در محدوده شهری است، با اشاره به پرداخت خسارت بیمه‎ای به سیل‎زدگان بیان کرد:برای گنبدکاووس 26 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری بیمه بودند که پس از برآوردها و ارزیابی، یک هزار و 384 واحد خسارت دیده اعم از مسکونی و تجاری معرفی شد که تاکنون 4 میلیارد و 800 میلیون تومان خسارت واریز شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان اذعان کرد:خوشبختانه شهرداری گنبدکاووس در بازرسی‎های بیمه از منازل مسکونی سیل‎زده نظارت داشت و خسارت بیمه‎ای بعد از تأیید شهرداری قابل پرداخت بود که این کار به شهروندان کمک کرد البته تعدادی نیز در بازرسی‎ها اعتراضاتی داشتند که مجدداً نیاز به پیگیری دارد.

خلیلی یادآور شد:در آق‎قلا نیز شرکت بیمه مربوطه در حال اخذ شماره حساب هستند و ظرف یک هفته الی 10 روز یک میلیارد و 300 میلیون تومان به حساب خسارت‎دیدگان سیل واریز می‎کنند.

وی با اشاره به بیمه‎های همگانی مقابله با حوادث گفت:موضوع سیل تجربه‎های خوبی را در اختیار ما گذاشت و بر این اساس به سازمان همیاری شهرداری‎های استان پیشنهاد دادیم که بتوانیم بیمه‎های شهروندان را به صورت جامع از طریق سازمان همیاری‎شهرداری‎ها انجام دهیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان افزود:این جلسه که 14 تیرماه برگزار شد شورای سازمان همیاری مصوب کرد در قالب کارگروهی متشکل از مدیرکل  مدیریت بحران ، مدیرکل شهری و روستایی و دو تن از شهرداران و دهیاران، کارگزاران بیمه بررسی شوند و با توجه به محدودیت قانونی و بودجه‎ای شهرداری‎ها و دهیاری‎ها بتوانیم طرحی را داشته باشیم تا  بیمه همگانی  شهروندان را در 33 شهر و روستاهای استان اجرایی کنیم./فارس

 


http://www.caspiankhabar.com/7699



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96