اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



با گذشت ۱۰۰ روز از سیلِ گلستان؛ ۲۸ خانوار سیل‌زده گنبدی در چادر سکونت دارند
رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت: از زمان وقوع سیل تاکنون ۲۸ خانوار سیل‌زده این شهرستان در چادر سکونت دارند.

به گزارش کاسپین خبر از  گنبد کاووس، اصغرنودهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:از زمان وقوع  سیل  تاکنون 28 خانوار سیل‌زده در اسکان موقت زندگی می‌کنند.این خانواده‌ها در جوار حضرت یحیی بن زید(ع)و در چادر اسکان دارند.اغلب این خانواده‌ها قبل از وقوع سیل در خانه‌هایی که در حریم رودخانه قرار داشت، مستاجر بودند.

رئیس جمعیت  هلال احمر  گنبدکاووس در ادامه درباره طرح تابستانه امداد جاده‌ای بیان داشت:دو مسیر گنبدکاووس به اینچه برون و جاده گنبدکاووس به آق‌قلا‌از مسیرهای پرتردد و حادثه‌خیز شهرستان گنبدکاووس است.در هر کدام از این مسیرها یک‌پایگاه امداد جاده‌ای مستقر است و روزانه 9 نفر برای  امدادرسانی  به‌حادثه‌دیدگان فعالیت می‌کنند.از ابتدای امسال تاکنون در مسیر اینچه‌برون 21 تصادف و در مسیر آق‌لا 15 تصادف رخ داده است.

نودهی با اشاره‌به غرق شدن دو نفر در رودخانه‌ها و سد اطراف گنبدکاووس گفت:متاسفانه با گرم‌تر شدن هوا برخی افراد اقدام به شنا در رودخانه‌ها و مخازن سدها می‌کنیم که در برخی موارد منجر به غرق شدن می‌شود.امسال نیز تاکنون دو نفر در اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.رعایت اصول ایمنی در شنا و جلوگیری از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و سدها در زمان هشدارهای هواشناسی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد:با شروع فصل تابستان طرح شوق رویش در حوزه جوانان در قالب آموزش‌های مهارتی، بشردوستانه، عام المنفعه، فرهنگی، اجتماعی و غیره آغاز شده و نیروهای هدف ما در این آموزش‌ها کانون‌های دانش‌آموزی، جوانان، دانشجویان و روستائیان است.

وی بیان داشت:در کنار این آموزش‌ها، آموزش‌های کاربردی مانند چرم‌دوزی، خیاطی، بافتنی و غیره را برای دانشجویان و دانش‌آموزان به صورت رایگان و یا با تخفیف ویژه با همکاری سمن‌ها و تشکل‌های مردمی برگزار می‌کنیم.

نودهی با اشاره‌به راهیابی مدرسه پسران به مسابقات کشوری طرح دادرس ادامه داد:در مرحله شهرستانی مسابقات دادرس(دانش‌آموزان روزهای سخت)47 مدرسه شرکت کردند که از این تعداد یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه به مرحله استانی راه یافتند.در مرحله استانی مدرسه دختران مقام سوم و مدرسه پسرانه‌گنبدکاووس به عنوان نماینده استان گلستان در مسابقات کشوری دادرس معرفی شد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7724



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96