اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرمانده انتظامی گنبدکاووس خبر داد

کشف 39 کیلوگرم مواد مخدر در گنبدکاووس
فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای 38 طرح پاکسازی در این شهرستان، گفت: در این مدت حدود 39 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان گنبدکاووس کشف و ضبط شده است.

محمود علیفر امروز در گفت گو با کاسپین خبر در گنبد کاووس با ابراز نگرانی از کاهش سن ابتلا به اعتیاد در افراد جامعه، اظهار کرد:آنچه در این حوزه بسیار مهم است توجه جدی به نیازهای جوانان و فرهنگ‌سازی به موازات مقابله جدی و قانونی با این پدیده شوم است.

وی با بیان اینکه در یک ماهه گذشته پس از تشکیل 124 فقره پرونده در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بالغ بر 9 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است، افزود:در این راستا تعداد 115 نفر شامل 69 خرده‌فروش و 46 معتاد متجاهر دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس از برگزاری 6 طرح عملیاتی پاکسازی در این مدت خبر داد و گفت:در حوزه آموزش همگانی و اقدامات پیشگیرانه نیز 6 جلسه برای حجاج عزیز عازم سفر حج تمتع و دو طرح نیز برای ادارات برگزار کرده‌ایم.

علیفر در تشریح آمار سه ماهه گذشته کشفیات مواد مخدر نیز خاطرنشان کرد:در این مدت بالغ بر 38 کیلو و 594 گرم انواع مخدر سنتی و صنعتی در سطح شهرستان گنبدکاووس کشف شده است که در این مسیر تعداد 513 نفر شامل 266 معتاد متجاهر و 247 خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

وی از معرفی 35 نفر از این افراد به کمپ‌های درمان و نگهداری بیماران مبتلا به اعتیاد خبر داد و اضافه کرد:در سه ماهه گذشته 28 طرح عملیاتی شامل 14 طرح پاکسازی، 6 طرح حراست از محیط اطراف مدرسه، هفت طرح کنترل محورهای مواصلاتی و یک طرح ارتقای امنیت اجتماعی اجرایی شده است.

 فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اعلام اینکه بیشترین دستگیری‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر در دو گروه سنی 20 تا 30 سال و 30 تا 40 سال قرار دارد، گفت:در کنار این موضوع دستگیری چندین نفر در سنین زیر 20 سال نیز جای نگرانی‌های بسیاری را دارد.

علیفر همچنین در تشریح میزان سواد دستگیرشدگان در این حوزه، تصریح کرد:هر چه سواد افراد پائین بوده، طبیعتا آمار ابتلا و دستگیری در آن گروه و دسته بیشتر بوده است.به شکلی که از میان 513 نفر دستگیر شده در سه ماهه گذشته تنها 31 نفر دارای مدرک دیپلم و یا بالاتر بوده‌اند./فارس


http://www.caspiankhabar.com/7777



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96