اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۷۵۰۰۰ هکتار از اراضی شیبدار گلستان درختکاری می‌شود؛ ایجاد ۳۳ بوستان روستایی
استاندار گلستان وجود بیش از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی شیبدار در استان را ظرفیتی مناسب برای توسعه درختکاری دانست و گفت: ۷۵ هزار هکتار از اراضی شیبدار استان درختکاری می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، هادی حق‌شناس صبح امروز در نشست ستاد توسعه  درختکاری  اظهارداشت:یکی از ظرفیت‌های استان برای توسعه درختکاری وجود بیش از 120 هزار هکتار اراضی شیبدار است.

وی گفت:بخشی از این اراضی در سال‌های قبل درختکاری شده بود.اکنون نیز باید کاشت درخت در 75 هزار هکتار از این اراضی در دستور کار قرار گیرد.

حق‌شناس با اشاره به هدررفت سالانه 15 میلیون لیتر آب تصفیه شده در بخش  کشاورزی  افزود: باید با ایجاد منافع اقتصادی در زمینه درختکاری و برداشتن موانع موجود سازوکار لازم را برای استفاده از این میزان آب و کاشت درخت در اراضی شیبدار استان فراهم کرد.

وی گفت:یکی از برنامه‌های استان در این زمینه ایجاد 33 بوستان روستایی است.تاکنون 15 بوستان در روستاها ایجاد شده و 18 بوستان دیگر نیز با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و بسیج عملیاتی خواهدشد.

استاندار بیان داشت:براساس اطلاعات کارشناسان زمینه کاشت 50 هزار هکتار زیتون، 10 هزار هکتار درخت گردو و پنج هزار هکتار فندق در اراضی شیبدار استان وجود دارد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7809



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96