اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۲۲ کیلومتر از جاده پارک ‌ملی گلستان با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان برق‌رسانی می‌شود
مدیر پارک ملی گلستان گفت: ۲۲ کیلومتر از جاده پارک به صورت کابل زیرزمینی و با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد تومان برق‌رسانی می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر از  گالیکش ، مهدی تیموری ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان اظهارداشت:طرح پیشگیری از آتش‌سوزی در  پارک ملی گلستان  با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون تومان در حال انجام‌مناقصه است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود:با تفاهم‌نامه انجام شده پاسگاه محیط‌بانی واقع در پارک ملی گلستان با مشارکت جوامع محلی مرمت و بازسازی خواهدشد.

مدیر پارک ملی گلستان با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه 60 میلیارد تومان اعتبار به این پارک اختصاص داده می‌شود، بیان داشت:برای نخستین بار برای پارک‌ملی گلستان ردیف بودجه ملی در نظر گرفته شد.سال گذشته برای نخستین بار شورای راهبردی پارک ملی گلستان تشکیل شد و مبلغ 30 میلیارد تومان به این پارک تخصیص یافت.

وی با اشاره به نگرانی برخی مسئولان و علاقمندان به‌ محیط زیست  مبنی بر واگذاری مدیریت پارک‌ملی به استان‌های همجوار ادامه داد:سازمان‌محیط زیست مرز خاکی ندارد و نگاه خردمندانه سازمان به پارک این است که از ظرفیت استان‌های همجوار، شهرستان و کشور برای حفاظت و ارتقای ظرفیت‌های پارک استفاده کند.

تیموری گفت:شکار غیرمجاز، چرای دام، آتش‌سوزی و وجود جاده بین‌المللی در این پارک است.امسال 82 پرونده برای شکارچیان غیرمجاز تشکیل و 117 متخلف نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.همچنین 18 قبضه سلاح که 13 قبضه آن غیرمجاز بود، کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اختصاص 1.2 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات حفاظتی برای محیط‌بانان پارک بیان داشت:با این اعتبار 40 دوربین چشمی، 15 دوربین عکاسی و فیلمبرداری و بی‌سیم‌های ثابت و سیار موردنیاز خریداری شده است.

تیموری خاطرنشان کرد:علاوه بر نیروهای محیط‌بانی و سازمانی 30 نفر نیز در قالب همیار محیط زیست به طور پاره وقت در این پارک همکاری می‌کنند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7827



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96