اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۶۶ گردشگر خارجی در بوم گردی های کلاله اسکان یافتند
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کلاله در شرق استان گلستان با اشاره به استقبال خوب گردشگران و مسافران از جاذبه های طبیعی و روستایی منطقه اعلام کرد: ۶۶ گردشگر خارجی که از ابتدای امسال تاکنون از جاذبه های گردشگری منطقه دیدن کرده اند، در واحدهای بوم گردی این شهرستان اسکان یافتند.

محمدعلی سرگزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کاسپین خبر اظهار داشت:این گردشگران خارجی از کشورهای مختلف از جمله ترکمنستان، ترکیه، ایرلند، هلند، آلمان و استرالیا به  کلاله  سفر و برای استفاده از جاذبه های طبیعی و روستایی در واحدهای  بوم گردی  مستقر شدند.

وی افزود:همچنین در این مدت ۶ هزار و ۸۴۷ مسافر و گردشگر از نقاط مختلف ایران از کلاله دیدن و در ۱۱ واحد بوم گردی و پنج خانه مسافر مجوزدار این شهرستان اسکان یافتند.

وی تاکید کرد:شهرستان کلاله با بهره مندی صحیح از جاذبه های طبیعی و روستایی، ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوم گردی را در دستور کار خود قرار داده تا از فرصت تردد میلیونی گردشگران در استان برای افزایش درآمد و توسعه پایدار استفاده کند.

به گفته رییس اداره  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و  گردشگری  کلاله، تا پایان شهریور امسال ۶ واحد بوم گردی جدید در روستاهای شهرک بهشتی، یاساقلق، دهنه، سوار پایین، زاو پایین و شهر کلاله(اقامتگاه سنتی)به بهره برداری می رسد.

سرگزی از آغاز عملیات اجرایی تکمیل روشنایی محور گردشگری آق سو شهرستان کلاله خبر داد اظهار داشت:‌ این پروژه با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی آغاز شد.

وی ادامه داد:در عملیات اجرایی این مرحله، روشنایی حدود ۵۰۰ متر طول با نصب ۱۳ عدد تیر بتنی و ۱۶ عدد چراغ روشنایی تامین خواهد شد.

وی یادآور شد:در سنوات قبل زیر سازی و آسفالت مسیر به طول حدود ۵ کیلومتر، احداث سکو و آلا چیق و مبلمان بتنی طرح چوب و تعمیر ۲ باب سرویس بهداشتی و همچنین اجرای روشنایی فشار متوسط به طول ۲ کیلومتر از منطقه نمونه گردشگری آق سو در هفت کیلومتری شرق شهرستان کلاله انجام شده است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کلاله افزود:در سال مالی بعدی اعتباری حدود ۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل زیر ساخت های گردشگری محور آق سو پیش بینی شده که در صورت تخصیص بموقع، نسبت به تکمیل و اجرای آن اقدام می شود.

به گزارش کاسپین خبر قرار گرفتن شهرستان کلاله در شرق استان گلستان و در جوار پارک ملی گلستان قرار دارد و دارای جاذیه های گردشگری طبیعی و تاریخی همچون امتداد دیوار تاریخی جرجان، پارک جنگلی آقسو و مراتع و جنگل‌های همجوار با مجموعه تفریحی چشمه زاو، زیارتگاه خالد نبی و قبرستان باستانی(مشترک با شهرستان مراوه تپه)، دره پنج شیر، کارگاه کاوشگری قره دیب، آتشکده یاساقلیق و تپه‌های باستانی، تالاب سولوک لی و ارتفاعات بیلی کوه، جنگل‌های طبیعی خدر اولیا، مرقد امام زاده عبدالله، سد بوستان، گلستان و چمران ملقب به سد شاپور، پارک لاله و مجموعه‌های پرورش اسب روستای صوفیان از جمله آنها محسوب میشود./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7849



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96