اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



قطار گردشگری خلیج فارس- خزر به‌زودی راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به تدوین سند گردشگری دریایی در استان گفت: قطار گردشگری خلیج فارس ( هرمزگان) تا دریای خزر ( گرگان) به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر از  گرگان ، ابراهیم کریمی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه باید طلسم استفاده از دریا در زمینه‌های  گردشگری  شکسته شود، اظهارداشت:در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران زیادی را در سواحل استان داشتیم اما به علت برخی مشکلات و مسائلی که در زمینه محیط زیست مطرح می‌شود، امکان استفاده از آنها فراهم نشده است.

وی به بلاتکلیفی پروژه سرمایه‌گذاری ایرانی-عمانی در ساحل  بندرگز  اشاره کرد و گفت:جلسه‌های مختلفی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری در این پروژه برگزار شده است و امیدواریم خیلی زود این پیگیری‌ها به نتیجه برسد.

مدیرکل  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بیان داشت:گلستان تنها استان ساحلی است که امکان شنا در سواحل آن فراهم نیست.این در حالی است که ساحل  گمیشان  با آب شفاف و زلال شرایط خوبی را برای فراهم کردن بسترهای گردشگری دارد.

وی ادامه داد:140 کیلومتر نوار ساحلی در استان داریم که برای استفاده از آن باید برخی استانداردها از جمله پایانه‌های مسافری و باری، پایانه ناوبری دریایی، خدمات گمرکی، خدمات جانبی مسافری، باری، ترانزیت و غیره را فراهم کنیم.

کریمی به بندرخصوصی خواجه نفس هم اشاره کرد و درباره آن گفت:مجوز این بندر صادر شده و طبق گفته مسئولان تا 18 ماه آینده احداث خواهد شد.همزمان با این اتفاق ما نیز به دنبال تهیه سند گردشگری دریایی استان گلستان هستیم تا بتوانیم بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی به راه‌اندازی  قطار  گردشگری خلیج فارس-خزر خبر داد و افزود:در این باره رایزنی‌هایی صورت گرفته و قرار است قطار گردشگری از هرمزگان تا گرگان راه‌اندازی شود.شرکت‌های خدمات مسافرتی نیز قول چارتر کردن آن را داده‌اند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7857



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96