اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



منابع طبیعی گلستان نباید فدای جذب گردشگر شود
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: گلستان مستعد فعالیت و تلاش بیشتر در بخش های بوم گردی و جذب گردشگر است اما اجرای این طرح ها نباید منجر به تخریب منابع طبیعی و سرمایه ملی استان شده و فدای جذب گردشگر گردد.

آیت الله سید کاظم نور مفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به حضور هیات اعزامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری به گلستان برای بررسی تخریب های صورت گرفته در  منابع طبیعی  استان اظهار داشت: اگر منطقه ای به سبب دارا بودن ویژگی های طبیعی، قابلیت جذب گردشگر را دارد باید با برنامه ریزی درست، زمینه حضور گردشگران و توسعه خدمات رسانی را بدون تخریب منابع طبیعی فراهم کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: با اصل توسعه مخالفتی نداریم اما رسیدن به این مرحله نباید با حفظ سرمایه های ملی منافات داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تقدیر از حسن نظر و دغدغه رهبر معظم انقلاب به منابع طبیعی اظهار داشت:هیاتی که برای این کار تشکیل شده باید اقدامات مستمر و غیر مقطعی را در دستور کار قرار دهند و مدیران استانی نیز با هماهنگی مدیران کشور و تمرکز جدی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق پیرامون جنگل های استان را پیگیری کنند.

 آیت الله نورمفیدی ادامه داد:برای به نتیجه رسیدن در این کار، نیازمند ورود جدی دستگاه های اجرایی، نظامی و قضایی گلستان هستیم و باید همه پای کار باشند تا مشکل چندین ساله استان را برطرف کنیم.

 عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه گرگان به برداشت آب توسط چاه های غیر مجاز در استان اشاره کرد و گفت:وجود ۱۶ هزار چاه غیر مجاز کشاورزی در گلستان سبب می شود در آینده مخازن آب های شرب و شیرین به اتمام برسد و با مشکلاتی همچون فرونشست زمین و یا تداخل و نفوذ آب شور دریا به مخزن های آب شیرین مواجه شویم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به ۵ مرداد و سالروز برگزاری نماز جمعه در کشور اظهار داشت:برکات نماز جمعه برای انقلاب اسلامی بی‌شمار است که مهمترین آن شکل گیری مقوله روز قدس و تبدیل آن به یک مسئله فرا منطقه ای است که همه این امور با بهره مندی از فرصت نماز جمعه تحقق یافته است. 

 آیت الله نورمفیدی از رویه  نیروی انتظامی  در برخورد با بدحجابی و کسانی که این حکم الهی را هدف تخریب قرار داده اند تجلیل کرد و گفت:برخورد خردمندانه و اخلاق محور نیروی انتظامی با این مقوله باعث شد تا این مشکلات این بخش کاهش یابد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7866



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96