اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ایجاد امکانات اقامتی در شهرهای ساحلی گلستان/ واحدهای بوم‌گردی در روستاها افزایش می‎یابد
معاون استاندار گلستان گفت: امکانات و خدمات مناسب اقامتی برای میزبانی از مسافران در شهرهای ساحلی استان ایجاد شود.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، میرمحمد غراوی ظهر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر استان اظهارداشت:استان برای میزبانی از مسافران نوروزی آمادگی کاملی داشت و برنامه‌های زیادی هم تدارک دیده بود اما وقوع سیل در برخی شهرستان‌ها سبب شد تمام توجه و توان استان معطوف به این مناطق شود.

وی افزود:وقوع سیل و عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره شرایط مطلوب سایر شهرستان‌ها برای میزبانی از مسافران سبب شد تا ورودی گردشگران و مسافران به استان در نوروز امسال 27 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ادامه با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دخیل در ستاد خدمات سفر باید مصوبه‌های این ستاد را اجرا کنند، گفت:همه دستگاه‌ها باید شرایط مناسب را برای حضور و اقامت مسافران و گردشگران در استان فراهم کنند.گشت‌های بازرسی نیز نظارت خود را بر بازار و خدماتی که به مسافران داده می‌شود، افزایش دهند.

وی با اشاره به مشکلات سرویس بهداشتی در پارک‌های جنگلی قرق و دلند اظهارداشت:وضعیت سرویس‌های بهداشتی در این مناطق نیازمند ساماندهی است و فرمانداران گرگان و رامیان باید در این زمینه اقدام کنند.

غراوی افزود:سواحل  بندرگز ،  بندرترکمن  و  گمیشان  نیز باید از نظر خدمات و امکانات اقامتی شرایط خوبی برای میزبانی از مسافران داشته باشند.رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی، ایجاد کمپ‌های اقامتی و غیره نیز باید در اولویت قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری  یکی از محورهای توسعه استان گلستان است و در سالجاری توجه به فعالیت‌ها و طرح‌های گردشگری موردتأکید است.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری بیان داشت:بومگردی‌ها نیز تاثیر اقتصادی بسیار خوبی بر توسعه صنعت گردشگری استان داشته است و 160 واحد بومگردی در استان توانسته رشد مناسبی در حوزه‌هایی چون  صنایع دستی  را نیز رقم زند.

وی با تاکید بر این که طرح‌های گردشگری با اولویت در دستور کار استانداری قرار می‌گیرد از فرمانداران خواست تا طرح‌های بومگردی را برای حمایت در اولویت کاری خود قرار داده تا با سرعت بیشتری شاهد رشد کمی و کیفی این اقامتگاه‌ها باشیم./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7876



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96