اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار ملی برای مرمت جاده کوهستانی مینودشت
فرماندار شهرستان مینودشت گفت: از محل اعتبارات ملی مبلغ 2 میلیارد تومان برای مرمت جاده کوهستانی «ساسنگ» مینودشت تخصیص یافته و نیاز است مدیران مرتبط شهرستانی این اعتبار را از استان مطالبه کنند.

به گزارش کاسپین خبر از شهرستان  مینودشت ، سیدرضا طباطبایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری اظهار کرد:با توجه به وقوع  سیل  و دانش زمین برخی راه‌های مواصلاتی شهرستان هنوز دچار مشکل هستند و باید این مسیرها تا قبل از فصل سرما مرمت و تعمیر شود.
وی با اشاره به تخصیص بودجه ملی برای مرمت جاده‌های کوهستانی شهرستان، افزود:مبلغ 2 میلیارد تومان برای تعمیر و مرمت جاده‌های کوهستانی مینودشت از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است و باید مدیران مرتبط این اعتبار را از مدیران دستانی خود مطالبه کنند.
فرماندار شهرستان مینودشت خاطرنشان کرد:بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی به ویژه در روستاهای کوهستانی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد،  تسهیلات  و زمین مورد نیاز تهیه و تامین شده و نیاز به یک عزم جدی از طرف مسئولان و دهیاری‌ها است.
وی ادامه داد:تاسیسات زیرساختی مانند آب و برق که به آنها در زمان سیل و رانش زمین خسارت وارد شده تا آغاز فصل سرما تعمیر شود.

جلوگیری از  ساخت و سازهای غیرمجاز  در تنگه«چهل‌چای»در دستور کار جدی باشد
طباطبایی با تاکید بر سازماندهی تنگه«چهل‌چای»گفت:این ساماندهی جز برنامه‌های دادستان سابق و فعلی شهرستان است و نیاز شهرداری، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی نظارت کامل بر این موضوع داشته باشند، نظارت بر عدم تجاوز به حریم، حاشیه رودخانه‌ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار جدی باشد.
وی با اشاره به سالگرد نخستین اقامه نمازجمعه در کشور خاطرنشان کرد:نماز جمعه مرکز بصیرت‌افزایی امت اسلامی و مرکز دعوت مردم به تقوا، ایمان و اسلام است، این نهاد مذهبی مرکز آگاهی بخشی و ارائه تحلیل درست سیاسی اوضاع کشور و جهان است.
رئیس  بنیاد مسکن  مینودشت گفت:یک‌هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان مینودشت براثر سیل و دانش زمین دچار خسارت شدند.
علی رشیدیان افزود:از تعداد یک‌هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده ۶۰۰ واحد احداثی و ۴۰۰ واحد تعمیری است، تاکنون یک میلیارد و ۶00 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای واحدهای تعمیری و احداثی معرفی شده به بانک پرداخت شده است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان مینودشت خاطرنشان کرد:10 روستای شهرستان دچار رانش زمین شدند که براثر این رانش به واحدهای مسکونی حدود 250 خانوار خسارت وارد شده است، از این تعداد خانوارهای آسیب‌دیده 104 خانوار در روستای«قلعه‌قافه بالا»قرار دارند.
وی ادامه داد:تاکنون 130 قطعه زمین برای این خانوارها تهیه شده و 30 خانوار نیز خود به صورت خودمالکیزمین تهیه کردند./فارس


http://www.caspiankhabar.com/7895



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96