اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استفاده کودکان کار و اتباع خارجی از برنامه کانون پرورش فکری گلستان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار کودک کار و اتباع خارجی از خدمات فرهنگی و برنامه های آموزشی این کانون در استان استفاده کردند.

محبوبه رجب نسب روز چهارشنبه در گفتگو با کاسپین خبر اظهار داشت:این برنامه ها با هدف جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در کودکان ساکن مناطق کم برخودار و حاشیه نشین به خصوص کودکان ساکن مناطق حاشیه  گنبد ،  گرگان  و مناطق مرزی برگزار شد.
وی بیان کرد:اعزام کتابخانه سیار و تریلر نمایش(سن نمایش سیار)به محل زندگی  اتباع خارجی  و  کودکان کار  و برگزاری برنامه های آموزشی مستمر و مداوم، از جمله برنامه های اجرا شده امسال  کانون پرورش فکری   کودکان و نوجوانان  گلستان در مناطق هدف بود.
رجب نسب ادامه داد:در حال حاضر ۱۴ هزار کودک و نوجوان از جمله کودکان اتباع خارجه و کار، عضو دائم و مستمر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان هستند و از خدمات ارایه شده بهره مند می شوند.
غفاری مدیر کل  بهزیستی  گلستان چندی قبل گفته بود:از مجموع ۱۸۳ کودک کار شناسایی شده در گرگان، ۸۰ درصد تبعه کشوری غیر از ایران هستند.
وی گفت که ۱۴۸ کودک با تابعیت غیر ایرانی و ۳۵ کودک ایرانی مشغول به کار در خیابان‌های گرگان شناسایی شدند که ۹۵ درصد آنان در مناطق پیرامونی و حاشیه شهر زندگی می‌کنند. 
تاکنون آمار دقیقی از تعداد خارجی های ساکن گلستان اعلام نشده اما مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان چندی قبل و بدون اعلام آماری از اتباع خارجی ساکن گفته بود:۱۰ تا ۱۵ درصد این افراد به صورت غیرمجاز در استان سکونت دارند.
 دهرویه اظهار داشت:اتباع خارجی دارای برگه اقامت در دو شهر گنبدکاووس و گرگان ساکن بوده و بیشتر از کشور افغانستان هستند.
پیش از این گفته شده بود که آمار اتباع خارجی ساکن در استان گلستان به حدود ۲۵ هزار نفر می رسد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7916



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96