اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۳۳۰۰۰ شغل تا پایان امسال در گلستان ایجاد می‌شود
استاندار گلستان تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان را برای سالجاری افزایش داد و گفت: تا پایان امسال ۳۳ هزار و ۴۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در پنجمین جلسه کارگروه  اشتغال  استان با اشاره به درباره شهرستان‌هایی که  تسهیلات  اشتغالزایی کمتری را جذب کرده‌اند، اظهارداشت:باید طرح‌هایی را متناسب با ظرفیت‌هایی که در شهرستان‌های مختلف وجود دارد، ارائه کنیم تا متقاضیان امکان انتخاب و استفاده از تسهیلات مرتبط را داشته باشند.

وی با گلایه از انحراف آماری که در گزارش ناظران اشتغال استان وجود داشت، گفت:از چهار هزار و 14 طرحی که از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برخوردار شده‌اند، سه هزار و 13 طرح مورد بررسی قرار گرفت.از این تعداد دو هزار 738 طرح تأیید و انحراف 379 طرح نیز گزارش شد.این در حالی است که آمارها با یکدیگر همخوانی ندارد و سرنوشت چهار طرح مشخص نیست.

 استاندار  گلستان با انتقاد از ارائه این آمار در یک جلسه رسمی و عدم پاسخ قانع‌کننده از سوی برخی کارشناسان استانداری گفت:وجود این انحراف آماری از عاملان استانداری بوده است و نباید دیگر تکرار شود.

وی در بخش دیگر سخنانش به صحبت‌های مدیرکل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی  استان درباره اختصاص 15 سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی به خبرنگاران گفت:این قول بدون تصویب در شورای اشتغال استان داده شده و برای همین اداره کار مکلف به پرداخت 15 فقره تسهیلات جدید(در مجموع 30 فقره تسهیلات مشاغل خانگی)به خبرنگاران خواهد بود.

حق‌شناس افزود:سهمیه تعهد اشتغال برخی از دستگاه‌های اجرایی را در سالجاری افزایش داد و این تعداد از 28 هزار و 500 شغل به 33 هزار و 40 شغل رسیده است.ایجاد اشتغال کار سختی است و اگر دستگاه‌های اجرایی این عددها را باور نداشته باشند، این امر تحقق پیدا نخواهدکرد.

استاندار گلستان با تأکید بر همکاری سایر بخش‌های از جمله دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و غیره در رفع موانع ایجاد اشتغال افزود:نرخ بیکاری 11 درصدی برای گلستان که جزو 10 استان نخست کشور از نظر ظرفیت‌هاست، برازنده نیست.همه باید تلاش کنیم ظرفیت‌های بالقوه استان به فعلیت برسد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7924



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96