اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



80 هزار هکتار از جنگل‌های گلستان دست‌کاشت هستند
معاون امور جنگل اداره‌کل منابع‌طبیعی و امور آبخیزداری استان گلستان از دست‌کاشت بودن 80 هزار هکتار جنگل‌های استان خبر داد.

داوود مقدسی صبح امروز در گفت و گو با کاسپین خبر از گرگان اظهار کرد:تاکنون 80 هزار هکتار از  جنگل ‌های استان گلستان به صورت دست‌کاشت هستند.

وی با بیان اینکه 452 هزار هکتار جنگل در استان گلستان وجود دارد، تصریح کرد:سرانه جنگل در کشور به ویژه استان‌های شمالی اضافه شده است و همچنان رو به افزایش است.

*انعقاد قرار داد اداره‌کل منابع‌طبیعی با 350 نفر«قرق‌بان»به عنوان نیروی شرکتی در گلستان

معاون امور جنگل اداره‌کل منابع‌طبیعی و امور  آبخیزداری  استان گلستان ابراز کرد:ساماندهی طرح خروج دام از جنگل شاید حدود 20 سال باشد که این طرح در استان در حال اجرا شدن است ولی طی 6 سال الی هفت سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات این طرح در استان دیگر اجرایی نشد و متوقف شد.

مقدسی با اشاره به اینکه کار حفاظت از جنگل و قرق‌بانی به صورت شبانه‌روزی است، اظهار کرد:یک قرق‌بان همیشه باید تلفن همراه خودش را به طور شبانه‌روزی روشن بگذارد زیرا وظیفه سازمان جنگل‌ها یک وظیفه حاکمیتی است نه خدماتی.

وی از انعقاد قرار داد اداره‌کل منابع‌طبیعی و امور آبخیزداری استان گلستان با 350 نفر نیروی شرکتی به عنوان قرق‌بان در استان خبر داد و افزود:به منظور از حفاظت از جنگل‌های استان گلستان قراردادی با 350 نفر به عنوان قرق‌بان در استان منعقد می‌شود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/7926



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96