اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گرگان:

تحریم وزیر امور خارجه کشورمان برخلاف ضوابط بین الملل است
امام جمعه گرگان گفت: تحریم وزیر امور خارجه کشورمان برخلاف ضوابط بین الملل است.

به گزارش کاسپین خبر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی سیاسی  نماز جمعه گرگان اظهارکرد:اقدام غیرقانونی و بی معنی وزیر امور خارجه و رئیس جمهور آمریکا مبنی بر  تحریم  وزیر امور خارجه کشورمان برخلاف تمامی معاهدات و ضوابط بین المللی است.

وی افزود:این موضوع از سوی بسیاری از کشورها از جمله اروپاییان به عنوان هم پیمان اصلی ایالت متحده آمریکا هم پذیرفته شده نیست.

نورمفیدی همچنین به اظهارات یکی از کارشناسان سیاسی ایالات متحده در خصوص آقای ظریف اشاره کرد و گفت:مشاور کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا در گزارشی در روزنامه واشنگتن پست وزیر امور خارجه ایران را دیپلماتی موفق و کاربلد توصیف کرده است.

امام جمعه گرگان با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تقاضا گفتگوی با مردم ایران، گفت:تمام بدبختی ها و گرفتاری های کشورهای جهان از جمله ایران برگرفته از اقدامات مخرب دولت آمریکا به عنوان ام الفساد جهان است حال چگونه باید به اظهارات فریبنده دشمن در این خصوص اعتماد کرد؛ سابقه سیاست مداران ایالت متحده در قبال مردم و ایران کاملاً مشخص است.

نورمفیدی اضافه کرد:فعالیت های ارزشمند ایران در حوزه دفاعی مانند سرنگونی پهپاد بسیار پیشرفته آمریکا و توقیف نفت کش متخلف انگلیسی در پهنه آبی خلیج فارس نشانه واضح از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است؛ موضوعی که سبب شد کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و عربستان در موضع گیری و رویکرد خود در قبال ایران تغییراتی را از خود نشان دهند.

وی یادآور شد:رویکردهای اخیر این دو کشور نشانه هایی از ابراز تمایل آن ها برای نزدیک شدن به ایران است زیرا آن ها به این نتیجه رسیده اند که نیروهای نظامی آمریکا و انگلیس از حفظ تجهیزات خود مانند پهباد و نفت کش ناتوان هستند چگونه می توانند امنیت آن ها را تأمین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله ازدواج اشاره کرد و افزود:جوانان برای انتخاب همسر آینده ملاک را معرفت، محبت و هم کفو بودن قرار دهند و از توجه به مسائل مالی و زیبایی های ظاهری پرهیز کنند.

نورمفیدی بیان کرد:آن ها باید با تکیه بر آموزه ای دینی و الگوبرداری از ازدواج حضرت علی(ع)و حضرت فاطمه(س)همسر خود را انتخاب کنند تا به سعادت اخروی و تکامل دست پیدا یابند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/7936



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96