اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سنگ‌اندازی شرکت آب منطقه‎ای برای تأمین منابع آبی کارخانه سنگ‌شکن «نگین‌شهر»
در حالی‌که انتظار می‎رفت کارخانه سنگ‌شکن شهرداری «نگین‌شهر» می‎تواند یکی از منابع درآمدی مهم برای شهرداری محسوب شود اما گویی عدم همکاری شرکت آب منطقه‎ای و الزامات سخت‌گیرانه موجب شده تا فعالیت این کارخانه با مشکلات جدی مواجه شود.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، مشکلات  اقتصادی  حاکم بر جامعه و از سویی افزایش قیمت مصالح ساختمانی و کاهش ساخت و ساز در سال‎های اخیر موجب شده تا نهادهایی همچون  شهرداری ‎ها از نظر وضعیت اعتباری با مشکلات جدی مواجه باشند از این رو اکثر شهرداری‎ها برای ایجاد درآمد پایدار تلاش می‎کنند، درآمدهایی که چندان تحت تأثیر نوسانات اقتصادی قرار نگیرد و شهرداری‎ها برای هزینه و ارائه خدمات به شهروندان بتوانند از این منابع پایدار درآمدی استفاده کنند.

*شهرداری‎های کوچک در شرایط بحران اقتصادی با مشکلات اعتباری بیشتری دست به گریبان هستند

در این میان شهرداری‎های کوچک که ظرفیت کمتری برای ایجاد درآمد دارند در شرایط بحران اقتصادی با مشکلات اعتباری بیشتری دست به گریبان هستند غالب شهرهای گلستان را شهرهای کوچک و تازه تأسیس تشکیل داده است و به تبع آن نیز شهرداری این شهرها توان درآمدی کافی ندارند.

 یکی از منابع درآمدی که طی سال‎های گذشته مورد توجه شهرداری‎های کوچک برای ایجاد درآمد واقع شده است احداث جایگاه سی‎ان‎جی و ایجاد و احیا سنگ‎شکن‎هاست.

یکی از شهرهای کوچک و تازه تأسیس گلستان که با جمعیتی حدود 10 هزار نفر بین آزاد شهر و  گنبد کاووس واقع شده است و اتفاقأ برای ایجاد منابع درآمدی خود کارخانه سنگ‌شکن تأسیس کرده«نگین‌شهر»است.

*کارخانه سنگ‌شکن شهرداری«نگین‌شهر»یکی از منابع درآمدی مهم برای شهرداری محسوب می‌شود

با این وجود در حالیکه انتظار می‎رفت کارخانه سنگ‌شکن شهرداری«نگین‌شهر»می‎تواند یکی از منابع درآمدی مهم برای شهرداری محسوب شود اما گویی عدم همکاری شرکت آب منطقه‎ای برای ارائه مجوز و تأمین منابع آب سنگ‌شکن‎ها و الزامات سخت‌گیرانه موجب شده تا فعالیت این کارخانه که در واقع یکی از پروژه‎های مهم  اشتغال زایی استان نیز محسوب می‎شود با مشکلات جدی مواجه شود.

در همین رابطه شهردار«نگین‌شهر»در گفتگو با کاسپین خبر از گرگان با اشاره به وضعیت کارخانه سنگ‌شکن این شهر اظهار کرد:تقریبا از سال گذشته فعالیت و شرایط خوبی را در این کارخانه شاهد بودیم اما تأمین مصالح سنگ‌شکن در منطقه به سختی انجام می‎شود در واقع یکسری الزامات در دستگاه‌های اجرایی از جمله آب منطقه‎ای برای ارائه مجوز و برداشت از بستر رودخانه‎ها دشوار است.

قاسم سمیعی با بیان اینکه شهرداری«نگین‌شهر»انتظار همکاری بیشتری از سوی شرکت آب منطقه‎ای دارد، افزود:شهرداری یک نهاد خودکفاست برای ارائه مطلوب خدمات به شهروندان باید منابع درآمدی نیز داشته باشیم.

تلاش برای تأمین منابع آب سنگ‎شکن اولویت اصلی شهرداری«نگین‌شهر»است

وی فرایند مجوز و بوروکراسی‎های اداری را دشوار خواند و گفت:تلاش برای تأمین منابع آب سنگ‎شکن اولویت اصلی شهرداری«نگین‌شهر»است دو سال این موضوع را پیگیری می‎کنیم اما هنوز مجوزی برای تأمین آب سنگ‌شکن صادر نشده است.

شهردار«نگین‌شهر»در بخشی دیگر از سخنان خود به درجه‌بندی کیفیت خدمات شهری این شهر اشاره کرد و گفت:برای ارتقا درجه شهرداری یکسری شاخص‎ها از سوی وزارت کشور اعلام می‎شود در حال حاضر درجه شهرداری«نگین‌شهر»سه است و ما به دنبال ارتقا درجه شهرداری هستیم در واقع بخشی از موضوع ارتقا شهرداری به ایجاد منابع درآمدی باز می‎گردد که به عهده ماست و بخشی دیگر مربوط به سرانه جمعیت است که باید منتظر سرشماری که هر پنج سال انجام می‎شود، ماند./فارس


http://www.caspiankhabar.com/7943



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96