اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مرکز دیالیز گالیکش پس از سه سال توقف مجددا آغاز به کار کرد
مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش واقع درشرق استان گلستان اعلام کرد که مرکز دیالیز بیماران نارسایی کلیه این شهرستان که از سه سال پیش فعالیت آن متوقف شده بود، با تلاش های صورت گرفته مجددا آغاز به کار کرد.

دکتر حسن رحیم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با کاسپین خبر اظهار داشت:مرکز  دیالیز   گالیکش  دارای چهار دستگاه دیالیز است که در سال های گذشته خریداری و نصب شده بود.

وی بابیان اینکه به دلیل برخی نقص ها در سیستم دستگاه مرکزی و نداشتن پرستار آموزش دیده، فعالیت مرکز دیالیز شهر گالیکش متوقف شده بود، افزود:نواقص دستگاه مرکزی مرکز دیالیز این شهرستان با اعتبار یک میلیارد ریال اعتبار از محل منابع دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان رفع و از روز گذشته خدمات این مرکز به بیماران کلیوی نیازمند دیالیز آغاز شد.

دکتر رحیم زاده اضافه کرد:چهار پرستار نیز برای فعالیت در مرکز دیالیز گالیکش که ظرفیت ارائه خدمات به ۱۶ بیمار در ماه را دارد، دوره های آموزشی لازم را سپری کردند و هم اکنون علاوه بر تامین نیروی پرستار، دو پزشک متخصص داخلی نیز با این مرکز همکاری دارند.

 وی بابیان اینکه گالیکش در مجموع ۲۵ بیمار دیالیزی دارد، تصریح کرد:تا قبل از راه اندازی مرکز دیالیز این شهرستان و نیز در مدت توقف فعالیت آن، بیماران برای درمان به شهرهای همجوار از جمله گنبدکاووس مراجعه می کردند.

شهرستان گالیکش افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در حاشیه جاده بین المللی شمال-مشهد مقدس واقع است و پارک ملی گلستان از جاذبه های گردشگری و تفریحی این شهرستان است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7970



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96