اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دو سینمای فرسوده در گرگان و گنبدکاووس بازسازی می‌شود
رییس حوزه هنری استان گلستان اعلام کرد که دو باب سینمای فرسوده متعلق به این حوزه در شهرهای گرگان و گنبدکاووس با مشارکت بخش خصوصی بازسازی می شود.

نقی محمدنژاد عصر دوشنبه درحاشیه گشایش نمایشگاه عکس سال گلستان در  گنبد کاووس به کاسپین خبر گفت:این دو باب  سینما  که از سینماهای قدیمی و مستهلک استان هستند، با مشارکت بخش خصوصی و با کاربری چند منظوره(تجاری- فرهنگی ) بازسازی  می شوند.

وی افزود:هم اکنون حوزه هنری گلستان سه سینما در گنبدکاووس، دو سینما در  گرگان ، یک سینما در آزادشهر و یک زمین سینمایی در شهر بندرترکمن دارد که بیشتر آنان فرسوده بوده و نیاز به بازسازی مجدد دارند.

محمدنژاد اضافه کرد:به دلیل اینکه فعالیت های فرهنگی درحوزه سینما بازده اقتصادی ندارد، تصمیم به بازسازی سینماهای فرسوده استان گلستان با کاربری چند منظوره توسط بخش خصوصی گرفته شده و چند سرمایه گذار نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.

وی با تاکید برضرورت همکاری و حمایت بیشتر  شهرداری  ها با بخش خصوصی برای بازسازی سینماهای گلستان، تصریح کرد: بازسازی دو باب سینما در گرگان و گنبدکاووس با مشارکت سرمایه گذاران بومی هر یک از این دو شهر پس از انجام مراحل اداری در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

رییس حوزه هنری گلستان همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس سال استان در گنبدکاووس، از برگزاری نمایشگاه عکس  سیل  این استان در ۱۹ شهر کشور نیز خبر داد و گفت:این نمایشگاه ها با همکاری ادارات حوزه هنری در مرکز استان هایی همچون خراسان رضوی و شمالی، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، کرمانشاه، مازندران، گیلان و البرز تا پایان سال برگزار می شود.

محمدنژاد افزود:برپایی این نمایشگاه از تهران و مجلس شورای اسلامی شروع شده و در نهایت با برپایی نمایشگاه در سه شهر سیل زده گلستان یعنی گنبدکاووس،  گمیشان  و آق قلا پایان می یابد.

وی از اعزام عکاسان آثار برتر سیل گلستان به شهرهایی که نمایشگاه در آن برپا می شود نیز خبر داد و اضافه کرد:حمایت از عکاسان استان برای شرکت در نمایشگاه های عکس، اعزام عکاسان به برخی استان ها برای عکاسی از مناظر طبیعی و تاریخی، حمایت از تولیدات عکس با موضوعات مختلف از جمله محرم، مستند، طبیعت، خبری و آسیب های اجتماعی و برگزاری کارگاه های آموزشی از دیگر اقدامات حوزه هنری گلستان از هنرمندان عکاس این استان است.

به گزارش کاسپین خبر، در حاشیه نمایشگاه عکس سال گلستان که تا ۲۴ مرداد جاری درمحل سینما هجرت گنبدکاووس برپا خواهد بود، دفتر کانون عکس شرق استان نیز در محل این سینما راه اندازی و علی اصغر قزل سفلو از عکاسان این منطقه به عنوان مسوول دفتر معرفی شد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7977



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96