اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دستگاه‌های اجرایی در استان گلستان حق شکایت از خبرنگاران را ندارند
استاندار گلستان با بیان اینکه شورای حل اختلاف رسانه در استان شکل خواهدگرفت، گفت: هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد از خبرنگار یا رسانه‌ای در استان شکایت کند.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز  خبرنگار  اظهارداشت:یکی از تکالیف دولت تدبیر و امید حضور در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف است تا دغدغه‌های مردم را بشنوند.علاوه براین دلیل دیگر حضور وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی  به دلیل قدردانی از نقش رسانه‌هایی است که در سیل اخیر زحمت‌های زیادی کشیدند.

وی گفت:به همت اهالی رسانه استان گلستان کسی در کشور نیست که نام آق‌قلا،  گمیشان ، گنبدکاووس و غیره را نشنیده باشند.اگر امروز همه نام شهرها و روستاهای سیل‌زده استان را می‌شناسند به علت نقش رسانه‌ها است.

 استاندار  گلستان با تشبیه کار خبرنگاران با سنگرسازان بی‎سنگر در دوران دفاع مقدس گفت:کسانی که در رسانه‌های رسمی چه مکتوب و چه مجازی و همچنین در کانال‌های شخصی نقش ایفا می‌کنند، هیچ سپر دفاعی ندارند.مخاطرات در حوزه خبرنگاری خیلی زیاد است.

وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف رسانه در استان شکل خواهدگرفت، اظهارداشت:هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد از خبرنگار یا رسانه‌ای شکایتی را به سمت دادگاه ببرد.

حق‌شناس با اشاره به جایگاه تصمیم‌سازی خبرنگاران گفت:مسئولان کشور حتما اخباری که رسانه‌ها تولید و منتشر می‌کنند، می‌بینند و در تصمیمات آنان حتما اثرگذار است.علاوه براین با توجه به سرانه پایین مطالعه در کشور و به تبع آن استان، اصحاب رسانه و خبرنگاران در فضای مجازی می‌توانند بخشی از این خلا را برطرف کنند.

وی نقش دیگر رسانه‌ها را حلقه واسط بین حاکمیت و ملت عنوان کرد و اظهارداشت:مطالبه‌های مردم و دغدغه‌های حاکمیت در همه جوامع از راه احزاب، سندیکاها، اصناف و خبرنگاران انتقال داده می‌شود اما در جوامع ما کار احزاب و سندیکاها نیز برعهده خبرنگاران قرار دارد.

استاندار گلستان با تأکید براینکه خبرنگاران و رسانه‌ها مبنای توسعه پایدار هستند، افزود:تعداد نشریه‌ها از نظر کمی مهم نیست بلکه تعداد نشریه‌های اثرگذار و باکیفیت است./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8005



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96