اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ایحاد مجموعه توریستی و گردشگری «چپرقویمه» / ساخت نخستین بوستان هیرکانی در گنبدکاووس
شهردار گنبدکاووس با اشاره به اینکه در راستای ایجاد محیط گردشگری برای مردم این شهر، گفت: مجموعه توریستی و گردشگری «چپرقویمه» در عرصه 342 هکتاری احداث خواهد شد.

منصور طعنه  گنبد ی امروز در گفت وگو با کاسپین خبر در گرگان با اشاره به نقش موثر و بی‌بدیل رسانه‌ها، اصحاب رسانه و تولید، توزیع و مدیریت اطلاعات در عصر حاضر، اظهار کرد:خبرنگاران وجدان بیدار جامعه جهانی و مجاهدان بی‌منت در جامعه هستند، کسانی که همواره در بطن جامعه بوده و شهروندان سلامت فرهنگی جامعه را مرهون تلاش آنها هستند.

وی با بیان اینکه امروز بیشتر برای تجلیل از مقام شامخ خبرنگاران دور هم جمع شده‌ایم، افزود:البته در ادامه جلسه قصد داریم از چهار پروژه مهم و زیربنایی شهر که در حال اجرا و رو به اتمام هستند بازدید کنیم تا شما نیز در جریان روند این پروژه‌ها قرار بگیرید.

پل  دوم«گدم آباد»با اهداف ترافیکی ساخته می‌شود

شهردار گنبدکاووس با اشاره به اینکه نخستین پروژه در حال اجرای ما بوستان بسکی است که نخستین پارک درختان هیرکانی در استان گلستان خواهد بود، خاطرنشان کرد:پروژه این بوستان را در بهترین نقطه جغرافیایی شهر یعنی در خیابان پیام در جنب خانه ورزش اجرایی کرده‌ایم که هزینه آن به همت خانواده«غلامعلی بسکی»پدر طبیعت ایران پرداخت می‌شود.

طعنه گنبدی پروژه نصب پل منطقه«گدم آباد»را نیز دومین پروژه بزرگ در حال اجرای شهر گنبدکاووس دانست و گفت:این پل که می‌تواند بار ترافیکی بسیار زیادی را از غرب گنبدکاووس کاسته و حجم عظیم و نگران کننده ترافیک روزهای جمعه و پس از اتمام نماز جمعه اهل تسنن را نیز مدیریت کند در آبان ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اتمام ساخت این پل عملا هر سه ورودی شهر گنبدکاووس که از روی رودخانه می‌گذرد مجهز به دو دهنه پل می‌شود، ادامه داد:امیدواریم ایجاد این پل بتواند رضایت مردم محروم غرب شهر گنبدکاووس را نیز فراهم بیاورد.

*تملک سنگ‌شکن و کاهش هزینه‌های  عمرانی   شهرداری 

شهردار گنبدکاووس از ایجاد پارک جنگلی دست کاشت در منطقه«چپرقویمه:را نیز پروژه بزرگ و زیربنایی دیگر شهر خبر داد و افزود:این جنگل در عرصه‌ای به مساحت 342 هکتار ایجاد خواهد شد که در سال گذشته هشت هکتار و در سال جاری 6 هکتار از آن زیر کشت رفته است.

طعنه گنبدی ساخت مجموعه  گردشگری  و توریستی در این منطقه را از اهداف دیگر ایجاد این پارک دانست و تصریح کرد:این مجموعه می‌تواند به عنوان یک فضای بسیار شاد و مفرح برای خانواده مورد استفاده قرار گرفته و از سویی دیگر به بیابان‌زدایی در شمال گنبدکاووس کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار یک سنگ‌شکن را با همکاری و وام کم بهره از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تملک کرده‌ایم، اضافه کرد:این سنگ شکن می‌تواند ضمن درآمدزایی برای شهرداری بسیاری از هزینه‌های ما را در تهیه مصالح اولیه خدمات شهری کاهش داده است./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8028



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96