اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۴۰ دانش آموز گنبدی در کنکور امسال رتبه زیر هزار کسب کردند
رییس اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: ۴۰ دانش آموز این شهرستان در کنکور سراسری سال ۹۸ موفق به کسب رتبه زیر هزار شدند که بیشترین آنان در رشته علوم تجربی تحصیل کرده اند.

کمال الدین نظرنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با کاسپین خبر اظهار داشت:۲۵ نفر از دانش آموزان دارای رتبه زیر هزار  گنبد  کاووس در رشته تجربی، هشت نفر در رشته علوم انسانی، چهار نفر زبان خارجه، ۲ نفر ریاضی فیزیک و یک نفر هنر تحصیل کرده اند.

وی افزود:بیشتر آمار رتبه زیر هزار در گنبد مربوط به دانش آموزان پسر با ۲۱ نفر است که ۱۵ نفر از آنان در آموزشگاه تیزهوشان شهید بهشتی تحصیل می‌کردند.

به گفته وی، برای نخستین بار در استان گلستان آقای عرفان آق از گنبدکاووس موفق به کسب رتبه ۱۸ کشوری  کنکور  سراسری در رشته علوم تجربی و مبین عطاسید هم موفق به کسب رتبه ۳۲ کشوری در رشته زبان خارجه شدند و مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با حضور در منزل این دو دانش آموز از تلاش های آنها تقدیر کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به اینکه کنکور سراسری امسال در سه منطقه برگزار شد که گنبد جزو مناطق سه کشور بود اظهار داشت:آمار رتبه های زیر هزار دانش آموزان شهرستان نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نکرده است.

بر اساس اعلام نماینده تام الاختیار  سازمان سنجش  آموزش کشور در گنبدکاووس در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی امسال حدود هفت هزار داوطلب از این شهرستان در پنج گروه آزمایشی با یکدیگر به رقابت پرداختند که بیشترین داوطلبان مربوط به گروه آزمایشی تجربی با بیش از سه هزار و ۵۰۰ داوطلب بوده است.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس حدود ۷۵ هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوره دوم دارد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8030



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96