اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون آموزش و پرورش گلستان:

فعالیت ۱۴ پایگاه انتخاب رشته کنکور در گلستان آغاز شد
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش در ۱۴ شهرستان گلستان فعال بوده و خانواده ها و دانش آموزان می توانند به آن ها مراجعه کنند.

به گزارش کاسپین خبر، ابراهیم حاجیلری در خصوص  انتخاب رشته  دانش آموزان اظهارکرد:در  کنکور  سراسری امسال ۲۵ هزار و ۳۳۳ شرکت کننده از دانش آموزان استان  گلستان  بوده اند که از این تعداد هفت هزار و ۵۷۳ دانش آموز در آزمون رشته انسانی، ۱۵ هزار و ۵۷۹ دانش آموز در آزمون رشته تجربی و دو هزار و ۱۸۱ دانش آموز در آزمون رشته ریاضی شرکت کردند.

وی ادامه داد:یکی از مشکلات اساسی ما در خصوص انتخاب رشته دانش آموزان این است که تعداد زیادی از دانش آموزانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند، انتخاب رشته نمی کنند و این، آموزش و پرورش استان را به چالش می کشد.

حاجیلری افزود:از ۲۵ هزار و ۳۳۳ دانش آموز شرکت کننده در کنکور سراسری ۹۸، ۱۴ هزار و ۳۴۷ نفر، یعنی ۵۶.۶۳ درصد را دانش آموزان پیش دانشگاهی سنوات قبل تشکیل داده اند و ما به همه دانش آموزانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، تاکید می کنیم که بر طبق ذائقه و علاقه خود و با توجه به رشته های مختلفی که وجود دارد انتخاب رشته کنند.

حاجیلری در پایان گفت:پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش در ۱۴ شهرستان گلستان فعال بوده که خانواده ها و دانش آموزان می توانند از یکشنبه ۲۰ مرداد لغایت ۲۴ مرداد ماه سال جاری و از ساعت هشت صبح الی هشت شب به این پایگاه ها مراجعه کرده و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8035



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96