اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گرگان:

آیین حج عامل اصلی وحدت امت اسلامی است
امام جمعه گرگان گفت: مراسم حج می تواند از عوامل مهم وحدت بین امت اسلامی باشد.

به گزارش کاسپین خبر، سیدکاظم نورمفیدی صبح دوشنبه در خطبه های نماز  عید قربان  در  گرگان  اظهارکرد:خداوند در قرآن می فرماید اگر کسی راه درست و ارزش های الهی را بین مردم ترویج کند و خودش هم به آن تصدیق داشته باشد، متقین است.

وی افزود:برخی مفسران مراد از این آیه را پیامبر و برخی امام علی(ع)را مصداق این آیه دانسته اند اما این آیه معنای عام دارد و هر کسی را که ارزش های الهی را محترم بشمرد، می تواند شامل شود.

نورمفیدی گفت:همه باید سعی کنیم ارزش های الهی و وحیانی مانند اصلاح بین الناس را به خاطر خدا ترویج کنیم و در این صورت هم در دنیا و آخرت از الطاف الهی بهره مند خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به اعمال حج اشاره و اظهار کرد: در عربستان دیروز عید قربان اعلام شد و حجاج از اعمال خود فارغ شدند؛ انشالله که خداوند پیوست به اسلام و دین را در بین همه حجاج بیشتر کند.

امام جمعه گرگان افزود:مکه و مراسم حج می تواند از عوامل مهم وحدت باشد، تمام مذاهب اسلامی در یک روز و زمان در اطراف خانه خدا جمع می شوند و اعمال مخصوص آن روز را انجام می دهند.

وی بیان کرد:متاسفانه امروز حرمین شرفین در اختیار قبیله ای است که آن ها درست در جهت خلاف مصالح اسلامی حرکت می کند.

تفاوت مبانی فکری بین ایران و عربستان

نورمفیدی اظهارکرد:برخی می گویند که چرا بین ایران و عربستان صلح و سازشی پیش نمی آید؟ اشکال کار در اساس و مبانی فکری بین ما و آن ها است.

وی ادامه داد:ما دنبال مسائلی هستیم که از متن اسلام بیرون آمده و آن ها متاسفانه به دنبال مسائلی هستند که مربوط به اسلام نیست و در این صورت این دو جریان فکری با هم جمع نمی شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین گفت:موضوع دومی که سازش بین عربستان و ایران را ناممکن کرده است سازش پذیری عربستان در برابر استکبار جهانی است، در حالی که ما به دنبال مقاومت امت اسلام در برابر جهان کفر و استبداد هستیم.

وی عنوان کرد:قبیله حاکم بر عربستان در پی سازش و مصالحه با اسرائیل و آمریکا هستند در حالی که مقاومت در برابر کفر و استبداد برگرفته از آیات و متن قرآن است.

نورمفیدی ادامه داد:پس از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران امام خمینی(ره)شعار مقاومت در برابر کفر و عدم سازش با استنبداد را سر داد که این موضوع از مبانی دینی و آیات قرآن سرچشمه گرفته است.

وی بیان کرد:هر چند در ایام حج با کشور عربستان رابطه برقرار می کنیم اما این موضوع صرفاً در در زمان حج انجام می شود.

امام جمعه گرگان با یادآوری این نکته که مصالحه بین ایران و عربستان به علت اختلافات ایدئولوژی و مبانی فکری آن ها ممکن نیست، بیان کرد:مدیران کشور عربستان به خاطر جایگاه ایران در منطقه و جهان برخلاف سال های گذشته با حجاج ایرانی برخورد مناسبی داشته اند و استقبال خوب از مواردی بود که امسال در جهت تکریم و حجاج ایرانی انجام شده است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8041



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96