اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس‌ دادگستری گلستان‌: ارسال گزارش سیل ‌به سازمان بازرسی‌/ پس از تأیید گزارش، احضار افراد آغاز می‌شود‌
رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید از دفتر تسنیم گفت: گزارش سیل استان از سوی اداره بازرسی استان گلستان تهیه و به سازمان بازرسی کل کشور ارسال شده و پس از تأیید به دادسرای استان ارجاع می‌شود اقدامات مربوط به رسیدگی و احضارها انجام شود.

هادی هاشمیان امروز با حضور در دفتر استانی‌کاسپین خبر در  گرگان  با خبرنگاران این رسانه گفت‌وگو کرد و با اشاره به نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌ها و جرایم اظهارداشت:در سال‌های اخیر در زمینه پیشگیری از وقوع جرم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کردیم که بخشی از آن به دلیل همکاری خوب رسانه‌ها با دستگاه قضایی بوده است.

رئیس کل  دادگستری  استان به افزایش صدور آرای جایگزین حبس، کاهش تعداد پرونده‌های مدت‌دار، کاهش وقت رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری استان و غیره اشاره کرد و آن را نتیجه همکاری رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی با دستگاه قضایی دانست.

وی خاطرنشان کرد:تلاش کردیم در این سال‌ها با نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و علمای شیعه و سنی نشست‌هایی داشتیم که سبب شده صلح و سازش پرونده‌ها در استان افزایش پیدا کند.

هاشمیان با بیان اینکه می‌توان تعداد زیادی از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی را کاهش داد، اظهارداشت:نباید اجازه تبدیل بسیاری از موضوعات به پرونده قضایی را بدهیم.معتقد هستیم دستگاه قضایی باید به پرونده مفاسد اقتصادی، کلاهبرداری، جرایم علیه امنیت و نوامیس و غیره رسیدگی کند.

وی در بخش دیگر سخنانش به تهیه گزارش  سیل  در استان اشاره کرد و گفت:وظیفه تهیه گزارش مربوط به سیل استان برعهده  سازمان بازرسی  قرار داشت.این گزارش ابتدای مردادماه تهیه و به سازمان بازرسی کل کشور فرستاده داده شد.

رئیس کل دادگستری استان افزود:در صورت تأیید، این گزارش به دادسرای استان ارجاع و پس از آن اقدامات مربوط به رسیدگی‌ها و احضار افراد و برخورد با قصورهای احتمالی انجام می‌شود.

وی بیان داشت:در جریان سیل سه تن از مدیران استان را احضار کرده بودیم که در زمینه پیشگیری و پیش‌بینی کمتر به وظایف خود عمل کرده بودند.در آن زمان هدف از احضار این افراد رسیدگی به اتهام نبود بلکه تسهیل‌گری برای خدمات‌رسانی و همچنین خروج سیلاب از مناطق آسیب‌دیده بود./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8068



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96