اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



برای نخستین بار در کشور؛

گام خیرین در جهت ساخت مرکز پزشکی قانونی کلاله
مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: ساختمان مرکز پزشکی قانونی کلاله به همت خیرین این شهرستان ساخته‌شده و به‌زودی افتتاح می‌شود.

دکتر حسین زارعی در گفت‌وگو با کاسپین خبر با بیان اینکه یک سوم پرونده‌های قضایی برای امر کارشناسی پزشکی به  پزشکی قانونی  ارجاع می‌شود، اظهار کرد:ارجاعات مربوط به تصادفات، ضرب‌وجرح، روان‌پزشکی، تجاوز، تحمل کیفر حبس و غیره از جمله مواردی هستند که پزشکان ما در مجموعه پزشکی قانونی افراد را معاینه و برای آنها گواهی صادر می‌کنند.

وی با تاکید بر صحت، سرعت و دقت در صدور گواهی‌ها، افزود:سالانه حدود 50 هزار گواهی کارشناسی توسط مراکز پزشکی قانونی‌سطح استان صادر می‌شود.در حال حاضر تمامی آزمایش‌ها به غیر از آزمایش DNA در داخل استان انجام می‌گیرد.

زارعی در ادامه از ساخت مرکز پزشکی قانونی  کلاله  توسط  خیرین  خبرداد و گفت:کار ساخت پزشکی قانونی شهرستان کلاله از سال گذشته در متراژ 350 مترمربع به همت مجمع خیرین این شهرستان با مدیریت آقای روحی آغاز شد و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان با اشاره به اینکه پیش از این در سطح کشور کمک خیرین را در پروژه‌های پزشکی قانونی نداشتیم، افزود:این مرکز شامل بخش معاینات و سالن تشریح است و به مردم شهرستان‌های کلاله و مراوه‌تپه ارائه خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت خیرین در سایر پروژه‌های پزشکی قانونی نیز هستیم، گفت:پروژه ساختمان پزشکی قانونی گنبدکاووس از سال 94 آغاز شده در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار ساخت آن تا پاییز امسال به پایان می‌رسد.تکمیل این پروژه نیازمند تجهیزات است و در این راستا به دنبال استفاده از ظرفیت خیرین هستیم. 

زارعی بیان کرد:ساختمان پزشکی قانونی گنبدکاووس از محل منابع استانی به متراژ 1275 مترمربع در حال ساخت است و شامل بخش معاینات و سالن تشریح کامل با سه تخت و سردخانه بزرگ است.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان به دیگر پروژه‌های پزشکی قانونی در سطح استان اشاره کرد و افزود:از سال گذشته کار ساخت مجموعه پزشکی قانونی غرب استان در شهر کردکوی از محل منابع استانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه این پروژه ظرف امسال یا حداکثر سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت:این مجموعه دارای بخش‌های معاینات و تشریح است که به تمامی مردم چهار شهرستان بندرگز، ترکمن، کردکوی و گمیشان خدمت‌رسانی می‌کند.

زارعی تصریح کرد:در شهرستان آزادشهر مرکز پزشکی قانونی از محل اعتبارات ملی در حال ساخت است و شامل بخش معاینات می‌شود.

ساخت مجموعه کامل پزشکی قانونی در  گرگان 

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان از ساخت یک مرکز پزشکی قانونی جدید در شهر گرگان خبر داد و گفت:مجوز ساخت مجموعه کامل پزشکی قانونی از سازمان پزشکی قانونی کشور اخذ شد و این سازمان متعهد شد که از منابع ملی این مجموعه را بسازد.استان نیز متعهد شد که زمین را فراهم کند و با تلاش‌های صورت گرفته، مراحل نهایی واگذاری زمین در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در صورت واگذاری زمین کلنگ ساخت این مجموعه امسال به زمین زده خواهد شد، افزود:در فاز اول مرکز معاینات و کمیسیون و در فاز دوم سالن آزمایشگاه و تشریح ساخته خواهد شد.

زارعی خاطرنشان کرد:در حال حاضر مرکز معاینات در شهر گرگان روزانه 150 مراجعه‌کننده دارد و از فضای فیزیکی مناسبی برخوردار نیست و با ساخت این مرکز می‌توان خدمات شایسته‌تری به مردم مرکز استان و منطقه ارائه کرد./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/8069



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96