اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خطر انفجار در انتظار معادن ناایمن گلستان/ اشتغال 60 بانوی ناشنوا در تعاونی برتر ملی «بهزیست گنبد»
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه تعدادی از معادن گلستان ایمنی کافی ندارد در خصوص احتمال انفجار این معادن به دلیل عدم استانداردهای لازم گفت: در این راستا با استاندار و رئیس کل دادگستری گلستان مکاتبه کردیم.

سعید مازندرانی امروز در گفت‌وگو با کاسپین خبر در گرگان اظهار کرد:بعد از وقوع حادثه  معدن  زمستان یورت، بازرسی‌های مختلف از معادن استان انجام و مشخص شد برخی معادن تهویه مناسب و امکانات ایمنی مناسب ندارند در همین راستا با  استاندار  گلستان و رئیس کل  دادگستری  مکاتبه کردیم که این معادن را تعطیل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از معادن استان گلستان در معرض تعطیلی قرار دارند، تصریح کرد:فقدان استانداردهای لازم در حد تونل است نه یک معدن بزرگ؛ و در این راستا تعداد انگشت‌شماری از تونل‌ها باید تعطیل شوند، اما بخاطر اهمیت اشتغال؛ اقدامی برای تعطیلی انجام نشده است.

*معادن گلستان با تسهیلات ارزان قیمت سازمان صمت  بازسازی  و نوسازی شوند

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان؛ تعداد 900 الی یک‌هزار نفر در معادن استان مشغول به کار هستند؛ ۳۵۰ نفر در معدن زمستان یورت فعالیت دارند.

مازندرانی در خصوص احتمال انفجار به خاطر عدم ایمنی کافی در معادن گلستان گفت:ساختار معادن قدیمی است و قبل از انقلاب به بهره‌برداری رسیده است باید از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت، تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی، نوسازی و تغییر تکنولوژی برداشت معادن انجام شود.

وی با بیان اینکه کارگران باید آموزش لازم برای ایمنی و کار در معدن را فرا بگیرند، ابراز کرد:باید موارد ایمنی در معادن رعایت شود کارگران برای اینکه حجم بیشتری دریافت کنند و حقوق بیشتری بگیرند نباید موارد ایمنی را نادیده بگیرند.

*فعالیت 60 ناشنوا در تعاونی برتر ملی«بهزیست  گنبد »

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در خصوص ثبت تعاونی بانوان گفت:استان گلستان در ثبت تعاونی بانوان در سطح کشور رتبه برتر را دارا است اما موفقیت این تعاونی‌ها در استان نسبت به کمیت‌شان زیاد نیست.

وی از ثبت و شکل‌گیری اتحادیه تعاونی بانوان در اواخر سال گذشته خبر داد و افزود:تعاونی بانوان به دلیل اینکه توانمندی مالی برای ارائه وثیقه ندارند کمتر توانستند از تسهیلات برخوردار شوند.

مازندرانی از برگزاری جشنواره معرفی تعاونی‌های برتر در استان خبر داد و گفت:۶۷۰ تعاونی در استان ثبت نام کردند، کمیته علمی نسبت به بررسی مدارک و اسناد آنها پرداخت و در این زمینه ۲۵ تعاونی برتر شدند و تعدادی به سطح ملی راه یافتند.

وی ابراز کرد:تعاونی«بهزیست گنبد»به مدیریت خانم صالحیان که در زمینه تولید پوشاک، روتختی و پرده فعالیت دارد به عنوان تعاونی برتر ملی شناخته شده است، ۶۰ نیروی این تعاونی ناشنوا هستند.

*صادرات 32 میلیون دلاری تعاونی‌های گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از چاپ و تکثیر کتاب تعاونی‌های موفق خبر داد و گفت:۹۰ تعاونی موفق استان در این کتاب معرفی شده است.

مازندرانی افزود:سال گذشته ۳۲ میلیون دلار صادرات بخش تعاون بوده است، که اکثرا در زمینه صنایع دستی، پوشاک و روسری ترکمن بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ تعاونی مرزنشینان در استان فعال است، ابراز کرد:این تعاونی‌ها تا سقف ۸۰ دلار برای هر عضو می‌توانند صادرات داشته باشند./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8219



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96