اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آمادگی مردم استان گلستان برای ورود به محرم
ماه محرم همان کارخانه انسان سازی ست که هم جان را تطهیر میکند و هم شرایط بیرونی را تغییر می‌دهد و هرساله با نزدیک شدن ایام محرم، همه خود را برای عزاداری اباعبدالله حسین (ع) آماده می‌کنند

به گزارش خبرنگار کاسپین خبر از گرگان ، خیابان‌ها و محله‌ها را سیاهپوش می‌کنند، مادران لباس مشکی‌های را از بقچه در می‌آورند، وعاظ و مداح هان، بدیع‌ترین متون شان را مهیا می‌کنند، فروشگاه‌ها و مراکز خرید نرخ تخفیف شان را بالا می‌برند.

مردم استان گلستان هم هر ساله با نزدیک شدن به ایام محرم خود را برای عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع)آماده می‌کنند.

خانم جعفری، دانشجوی ۲۲ ساله ساکن بندرگز است می‌گوید:در ایام محرم به صورت افتخاری خادم هیئت محله مان می‌شوم و به اتفاق سایر خادمین پذیرای عزاداران امام حسین می‌شویم.

هیئت مان مختص بانوان است و در طول ۱۰ شب اول محرم روضه خوانی برگزار می‌شود، و از آنجایی که هیئت ما ویژه بانوان است مداح هیئت به ایراد سخن پیرامون مسائل خانواده و شیوه‌های تربیتی فرزندان می‌پردازد.

اعزام ۱۵۰۰ نفر از مبلغان دینی به اقصی نقاط استان

سایری، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، هم از برنامه‌های این سازمان برای ایام محرم گفت:امسال برنامه‌هایی قبل از ماه محرم تحت عنوان برنامه‌ها آموزشی عملیات محرم برای همه گروه‌های هدف اعم از تبلیغ، مداحان، مسئول هیئت‌های مذهبی و کارشناسان فرهنگی با هدف مقدمه سازی برای محرم داشتیم.

آمادگی مردم استان گلستان برای ورود به محرم


او افزود:محوریت برنامه‌های امسال با تاکید بر موضوعات، چون تبیین گام دوم، عزت حسینی، اخلاق و معنویت و سبک زندگی حسینی می‌باشد.


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان گلستان گفت:دسته روی هیئت‌های مذهبی شهر گرگان طبق هرسال برگزار می‌شود.

آمادگی مردم استان گلستان برای ورود به محرم

به هر دسته چند دقیقه مهلت داده می‌شود مقابل سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع)در چهارراه میدان گرگان به ابراز ارادت و عزاداری بپردازند.


سایری ادامه داد:پخش زنده برنامه‌های متمرکز هر شهرستان، همایش‌های احلی من العسل و شیرخوارگان حسینی(ع)نیز امسال در دستور کار ما قرار دارد.

 

همچنین آئین تعزیه خوانی در دهه اول در شهر انبارالوم و دهه دوم هم در سایر نقاط استان برگزار می‌شود.

 

آمادگی مردم استان گلستان برای ورود به محرم
او در رابطه با تبلیغ در نقاط استان گفت:نزدیک به ۱۵۰۰ نفرمبلغان دینی به اقصی نقاط استان اعزام می‌شوند.

اعزام هیئت‌های مذهبی به مشهد مقدس

اسدی، رئیس هیئت‌های مذهبی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار کاسپین خبر از گرگان،گفت:نمایشگاه شمیم یاس، با رویکرد عرضه اقلام مورد نیازهیئت‌های مذهبی در تدارک است.

آمادگی مردم استان گلستان برای ورود به محرم

همچنین سفر زیارتی کاروان‌های مذهبی به مشهد مقدس بعد از دهه اول در دستور کار ما است و هیئت‌ها در صورت تمایل می‌توانند مراجعه کنند.

آمادگی مردم استان گلستان برای ورود به محرم

مسابقه مداحان نوجوان در صداوسیما


اسدی به برنامه‌های مختص نوجوانان استان اشاره کرد و افزود:روز ششم محرم که به نام حضرت قاسم(ع)نامگذاری شده است یک تجمع نوجوانان حسینی تحت عنوان احلی من العسل در امامزاده عبدالله برگزار خواهد شد.

 

پیش مسابقات نوگلان حسینی درشهرستان‌ها و استان برگزار می‌شود که مداحان نوجوان درمسابقات شبانه صداوسیما استان گلستان که تا ماه صفر هر شب پخش خواهد شد شرکت می‌کنند.

 

آمادگی مردم استان گلستان برای ورود به محرم


رئیس هیئت‌های مذهبی استان گلستان درباره برنامه ویژه بانوان گفت:۱۲ محرم هم زمان با حرکت اسرای کاروان کربلا تجمع رهروان زینبی، با حضور بانوان شهر برگزار خواهد شد.


برگزاری روضه‌های خانگی موقوفه


اسدی عزاداری‌های سنتی و قدیمی استان را مغتنم شمرد و افزود:افرادی در زمان‌های گذشته منزل یا مال شان را به نیت برگزاری روضه وقف کرده اند که اجرای این نیات و روضه‌های خانگی را هم در محرم امسال شاهد خواهیم بود.

 

آئین طوق بندان که به ثبت ملی هم رسیده است از روز چهارم محرم تا روز هشتم در محله‌های مختلف گرگان برگزار می‌شود همچنین آئین دسته چوبی هم از محله ریخته گران انجام خواهد شد./باشگاه خبرنگاران جوان

 

آمادگی مردم استان گلستان برای ورود به محرم

آمادگی مردم استان گلستان برای ورود به محرم


http://www.caspiankhabar.com/8223



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96