اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



چاپ اولین نسخه نشریه تخصصی ریاضی در گلستان
اولین نشریه تخصصی ریاضی در استان گلستان با نام "مثلث" ریاضی به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی غلامرضا ولی پور از اعضای انجمن ریاضی کشور در استان گلستان منتشر شد.

به گزارش کاسپین خبر، مدیر مسئول  نشریه  مثلث اظهار کرد:گسترش مجلات تخصصي، يكي از شاخص‌هاي رشد علمي و فرهنگي است و مي‌تواند به رشد نظريه‌پردازي، نوآوري و پاسخ به نيازهاي فكري بيانجامد.از اين رو، مجله علمي تخصصي مثلث با رويكرد آموزشی و پژوهشي افقي نو به روي مشتاقان گشوده است.

ولی پور بیان کرد:مجله مثلث محلی برای انتشار مقالاتی در تمامی حوزه های علوم  ریاضی  که هدف اصلی آنها عمومی سازی ریاضی، آشنایی با تاریخ ریاضی ایران و جهان، آشنایی و بسط گسترش آگاهی جامعه از کاربرد های ریاضی است. 

وی افزود:نشریه مثلث، فصلنامه ی علمی-ترویجی در زمینه علوم ریاضی، با گستره انتشار در استان گلستان است و دامنه مخاطبین مقالات منتشر شده در آن می تواند کلیه افراد جامعه را در بربگیرد، تا یکی از اهداف اصلی مجله که عمومی سازی ریاضی است، محقق شود.

ولی پور با تاکید بر اینکه ریاضی دانش پایه همه علوم است، گفت:این نشریه در نظر دارد بستری مناسب جهت عرضه تلاش‌های عالمانه در زمینه مسایل آموزشی فراهم سازد و از این طریق گستره فعالیت‌های پژوهشی در عرصه آموزش و فرایند های یادگیری را عمق بیشتری بخشد. 

مدیر مسئول نشریه مثلث تصریح کرد:ریاضی مادر همه علوم است و هیچ علمی بی نیاز از ریاضی نیست، لذا تقویت بنیان های این علم در استان گلستان کمک شایانی به توسعه پایدار در استان خواهد کرد.تقویت این دانش پایه در  مدارس  باعث بالا رفتن سطح آموزشی دانش آموزان می شود.

وی، مخاطبین این نشریه را بیشتر  دانشجویان ، دانش آموزان و اساتید ریاضی عنوان کرد و گفت:از همه صاحبنظران ریاضی استان اعم از استادان و معلمان این رشته برای ارتقا این نشریه علمی دعوت به همکاری می کنیم./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/8314



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96