اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



در صحن شواری شهر گرگان اتفاق افتاد؛

۱۲۰دقیقه تلاش بی ثمر شورای شهرگرگان/ معادله کارگاه فناوری حل نشد
پس از دو ساعت بحث و بررسی در خصوص لایحه ایجاد کارگاه نوآوری در گرگان، به دلیل بی توجهی به تعداد امضاء اعضای موافق به طرح دوفوریتی این لایحه، بررسی آن به جلسه فوق العاده موکول شد.

به گزارش کاسپین خبر، صد و هشتادمین جلسه  شورای شهر  گرگان با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران  شهرداری  و رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان برگزار شد.

این جلسه با دو دستورکار گزارش عملکرد یکساله توسط ریاست قبلی شورا و بررسی ۲۴ لایحه و نامه رسیده آغاز شد.

در ابتدا رئیس سال دوم شورای شهر گرگان در خصوص گزارش یکساله شورا چنین توضیح داد:با هدف ارتباط بیشتر با شهروندان بازدید از شهرداری مناطق را در دستورکار قرار داریم و جلسات خوبی برگزار شد.

علی اصغر یوسفی افزود:به تعداد جلسات رسمی و علنی جلسات فوق العاده برگزار کردیم تا لوایح سریعتر تعیین و تکلیف شود.

در ادامه لایحه واگذاری بازارچه مطهری به پارک علم و فناوری استان مطرح شد.در این لایحه آمده بود که زمین دو هزار و ۳۷۵ متری واقع در خیابان مطهری که ۱۵ سال بلااستفاده رها شده بود به صورت ترک تشریفات و به مدت هفت سال به صورت اجاره برای ساخت کارخانه نوآوری استان در اختیار پارک علم و فناوری قرار می گیرد.

و همچنین بیان شد که پارک موظف است غرفه کارآفرینی شهری در اختیار شهرداری گرگان قرار دهد.

این لایحه علیرغم این که در دستور جلسه ثبت شده بود ولی با دوفوریت به صحن آمد و حدود دو ساعت و نیم از وقت شورا به این لایحه اختصاص یافت.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت که در صورت تصویب این لایحه و مشخص شدن زمین، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که روز سه شنبه به استان سفر می کند از این پروژه بازدید و اعتباری برای آن در نظر می گیرد.

مهدی غفاری افزود:سیاست این معاونت استفاده از املاک بلااستفاده است و این املاک بهسازی و در اختیار جوانان قرار می گیرد.

وی بیان کرد که تاکنون طرح ها و ایده های خوبی در سطح استان داشتیم که به دلیل نبودن مکان مناسب برای پروردن آن ها از استان خارج شده و این امر ظرفیت خوبی برای استان خواهد بود.

غفاری گفت:برآورد هزینه ما برای بهسازی این مکان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که آن را به دکتر ستاری مطرح خواهیم کرد.

وی دلیل انتخاب این مکان را نزدیکی به مراکز دانشگاهی عنوان کرد و افزود:در تلاش هستیم در علی آبادکتول و آزادشهر هم طرح و پروژه هایی مصوب کنیم.

هر چد بیش از دو ساعت در خصوص این لایحه بحث و بررسی شد و موافقان و مخالفان به ایراد نظر پرداختند اما در انتها و در هنگام رای گیری به سبب اشکال قانونی این لایحه از دستور کار خارج شد و حمیدرضا آقاملایی ریاست جلسه بررسی بیشتر و رای گیری در خصوص آن را به جلسه فوق العاده روز دوشنبه موکول کرد.

برای مطرح شدن دوفوریت لازم است که دو سوم اعضای شورای حاضر در صحن دوفوریت لایحه را امضاء کنند و با توجه به این که با بودن هشت عضو در صحن، باید ۶ نفر آن را امضاء می کردند که لایحه مطرح شود مشخص شود که تنها پنج نفر فوریت آن را امضاء کرده اند.

و اینچنین در حالی که بیش از دو ساعت وقت شورا به بررسی این لایحه گذشت اما ایجاد کارگاه فناوری بدون نتیجه ماند.

در این جلسه همچنین لایحه واگذاری وصول مطالبات بخش نوسازی شهرداری گرگان به یکی از شرکت های فعال در این بخش مطرح و به تصویب رسید.بر این اساس پیمانکار برنده و مجری این طرح ۴.۵ درصد مطالبات وصولی را به عنوان حق الزحمه دریافت خواهد کرد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8319



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96