اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون علمی رئیس جمهور از تنها کارخانه داروسازی با فرمولاسیون طب سنتی کشور بازدید کرد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از کارخانه داروسازی «نیاک» به‎عنوان تنها کارخانه داروسازی با فرمولاسیون طب سنتی کشور بازدید کرد.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان،«سورنا ستاری»معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز در نخستین برنامه سفرش به استان گلستان از کارخانه  دارو سازی«نیاک»به‎عنوان تنها کارخانه داروسازی با فرمولاسیون طب سنتی کشور بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت داروسازی نیاک در حاشیه این بازدید در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد:تولیدات این شرکت از سال ۱۳۷۲ آغاز شده و برای صادرات به کشورهایی اعم از سنگال اقداماتی آغاز شده ولی تاکنون هنوز صادراتی نداشتیم.

هومان بیات تصریح کرد:همچنین برای صادرات محصولات تولیدی دیداری با سفیر اتریش داشتیم و مقدمات اولیه برای صادرات با کشورهای ترکیه، ازبکستان و قزاقستان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ما به‎دنبال توسعه فعالیت‎های خود هستیم، بیان کرد:این شرکت ۴۰ داروی گیاهی به اشکال مختلف اعم از قرص، کپسول و شربت تولید می‎کند.

بیات افزود:زمینی در  شهرک صنعتی  دو اترک به این منظور خریداری شده است و امیدواریم با کمک دولت و با دریافت تسهیلات بتوانیم کارخانه دوم شرکت را نیز راه‎اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت داروسازی نیاک با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۵ نفر در این شرکت مشغول فعالیت هستند، متذکر شد:برای راه‎اندازی این کارخانه به ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز داریم.

وی اضافه کرد:شرکت داروسازی نیاک تنها شرکت داروسازی در کشور است که براساس فرمولاسیون طب سنتی و کتب علمی به‎روز فعالیت می‎کند.

بیات به لزوم حمایت از کارخانه‎های تولید کننده داروهای گیاهی استاندارد در کشور تأکید کرد و گفت:در سال‎های اخیر استقبال مردم از گیاهان دارویی افزایش یافته و با حمایت از این شرکت‎ها، داروهای گیاهی استاندارد به دست مردم می‎رسد./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8328



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96