اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون رئیس جمهور: خام‌فروشی نفت تبدیل به نقطه ضعف کشور شده است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: فروش نفت خام به نقطه ضعف کشور تبدیل شده است و الان فشارها و تحریم‌های آمریکا برهمین بخش وارد می‌شود در حالیکه اگر همین محصول را فرآوری می‌کردیم بدون مشکل و با ارزش افزوده بالا آن را می‌فروختیم.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، سورنا ستاری امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت:شرکت‌های دانش‌بنیان در محیط‌های کوچک می‌توانند درآمدهای زیادی تولید کنند.این شرکت‌ها نه آلودگی محیط زیستی دارند و نه منابع آبی را آلوده می‌کنند.

وی با بیان اینکه خام‌فروشی تولیدات داخلی مغایر با توسعه است، گفت:خام‌فروشی تولیدات در اقتصاد جایگاهی ندارد.از اول مهرماه تعرفه صادرات مواد خام معدنی را 25 درصد افزایش می‌یابد تا جلوی خام‌فروشی‌ها گرفته شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه فروش نفت خام تبدیل به نقطه ضعف کشور شده است، بیان داشت:آمریکا جایی تحریم‌هایش را مطرح می‌کند که ما خام‌فروشی می‌کنیم.آنها در بخش پالایشگاهی و فرآورده‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند.ما الان محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های خود را با ارزش افزوده بالا می‌فروشیم و مشکلی هم نداریم.

وی ادامه داد:هموطنان ما که به کشورهای خارجی می‌روند برای خرید یک شیشه عطر 50 یا 100 میلی‌لیتری 100 دلار پول می‌دهند در حالیکه ما یک بشکه نفت را50 دلار می‌فروشیم و پولش را هم نمی‌توانیم بگیریم.

ستاری درباره استفاده از ظرفیت علم و فناوری برای توسعه  کشاورزی  هم اشاره کرد و گفت:کشاورزی در این استان هنوز سنتی است و باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه آن بهره گرفت./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8333



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96