اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پردیس سینمایی مینودشت با اعتبار 12 میلیارد ریال در حال احداث است
فرماندار شهرستان مینودشت گفت: پردیس سینمایی شهرستان با اعتبار 500 میلیون تومان از محل سازمان شهرداری‌ها و 700 میلیون تومان از محل وزارت ارشاد و مجموعا یک میلیارد و 200 میلیون تومان در حال احداث است و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش کاسپین خبر از شهرستان  مینودشت ، سیدرضا طباطبایی امروز در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار کرد:پروژه‌های خوبی در حوزه  فرهنگی  در شهرستان در حال احداث و پیگیری است که با بهره‌برداری از آنها شاخص‌های فرهنگی تا حدود زیادی ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ساخت«پردیس  سینما یی»شهرستان افزود:پروژه«پردیس سینمایی» در مرکز شهر با همکاری و اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان شهرداری‌های کشور با مجموع اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان در حال ساخت است و پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌اندازی بازارچه  گردشگری  در مینودشت

فرماندار شهرستان مینودشت راه‌اندازی بازارچه گردشگری را از دیگر پروژه فرهنگی دانست و تصریح کرد:این پروژه به لحاظ اینکه با هدف شناخت و معرفی هنرمندان صنایع دستی و هنرهای خاص این منطقه ایجاد می‌شود می‌توان گفت یک پروژه اقتصادی فرهنگی است که به ابریشم‌بافی به صورت ویژه پرداخته می‌شود.

وی برگزاری جشنواره رضوی و مرمت و بازسازی سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی را از اتفاقات مهم و خوب در حوزه کتابخانه‌های عمومی برشمرد و گفت:شهرستان مینودشت با کسب رتبه استانی و کشوری در جشنواره رضوی جز شهرستان‌های برگزیده استان شد و این جشنواره در سطح ارتقا کتابخوانی شهرستان نقش بسزایی دارد.

طباطبایی خاطرنشان کرد:سالن آمفی تئاتر مینودشت یک اثر تاریخی و یکی از قدیمی‌ترین ساختمان شهرستان است که مرمت و بازسازی آن در سال گذشته با اعتبار 50 میلیون تومان آغاز شده و امسال نیز 70 میلیون تومان به این پروژه اعتبار تخصیص داده شده است این سالن می‌تواند به عنوان یک مرکز مهم فرهنگی شهرستان معرفی شود.

*امسال 7540 کودک و نوجوان مینودشتی در برنامه‌های فرهنگی شرکت کردند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مینودشت اظهار کرد:از ابتدای سال تاکنون 37 برنامه فرهنگی در شهرستان برگزار شده است و 7 هزار و 540 کودک و نوجوان در این برنامه‌ها حضور داشتند ضمن اینکه از چهار مسابقه مکتوب نیز استقبال خوبی از این رده‌های سنی شد.

ساره فرامرزی افزود:تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی با 16 درصد رشد از یک‌هزار و 839 نفر عضو به 2 هزار و 131 نفر افزایش یافته و تعداد امانت کتاب نیز از یک‌هزار و 688 جلد به 3 هزار و 112 جلد با 84 درصد رشد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه رویکرد کتابخانه‍‌های عمومی خدماتی است، تصریح کرد:با توجه به اینکه رویکرد ما آموزشی نبوده و بیشتر خدماتی است اما در فصل تابستان سه کلاس آموزشی کامپیوتر، قرآن و چرم‌دوزی به صورت رایگان برگزار کردیم.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مینودشت نشست تخصصی کتاب با موضوع ایثار و شهادت، خاطره‌گویی، نمایشگاه کتاب، معرفی کتاب و نشست کتابخوان را از برنامه‌های این نهاد در هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی یادآور شد:با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران کتابخانه شهید و شهادت با حدود 500 جلد کتاب و انتقال غرفه آثار شهدا به موزه مردم‌شناسی در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8339



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96