اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

راه آهن بندرترکمن ثبت جهانی می شود/ ساخت ربات «پرنده قابوس»
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: طرح ساخت ربات «پرنده قابوس» برای از بین بردن گیاهان و امکان اسکن برج مورد تایید وزارت قرار گرفته است.

به گزارش کاسپین خبر، ابراهیم کریمی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: قدیمی ترین مستندات به بحث رویش گیاهان در میراث جهانی  گنبد  قابوس به سال ۱۳۳۱ برمی گردد و ما هر ساله شاهد رویش گیاه بر روی این اثر تاریخی بوده ایم.

وی افزود: به دلیل آسیب نرسیدن به برج هنوز قادر به استفاده از تکنولوژی برای از بین بردن گیاهان نبوده ایم و تنها راه ممکن نصب داربست است.

کریمی گفت:امسال با توجه به حجم بارندگی و کاهش دما شاهد رویش بیشتر گیاهان بر این اثر هستیم و برای آنکه گردشگران بهار و تابستان بازدید از این اثر را از دست ندهند با برنامه ریزی های صورت گرفته طی چند روز آینده داربست نصب خواهد شد.

وی بیان کرد:طرح ساخت ربات«پرنده قابوس»برای از بین بردن گیاهان، تزریق ملات، گردگیری و امکان اسکن از کل بنا پیشنهاد شده که مورد تایید وزارت قرار گرفته است و با تخصیص اعتبار ساخته خواهد شد تا هر زمان بتوان علف های برج را بدون نصب داربست از بین ببرد.

راه آهن  بندرترکمن  ثبت جهانی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی،  گردشگری  و صنایع دستی گلستان اظهارکرد: طرح جزیره آشوراده استان گلستان ابتدا طرح بسیار وسیعی بود ولی با توجه به نگاه های زیست محیطی توافقات برای اجرای طرح گردشگری در ۲۲ هکتار مورد تایید قرار گرفت که هماهنگی های لازم صورت گرفته و با تخصیص اعتبار منتظر اجرا هستیم.

کریمی افزود:با توجه به آنکه عدم دسترسی به دریا یکی از اصلی ترین مشکلات ما در گلستان است یکی از اثرات مهمی که طرح گردشگری آشوراده برای استان خواهد داشت تبدیل گلستان به مقصد گردشگری است.

وی همچنین اظهارامیدواری کرد که پس از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی، ثبت جهانی راه آهن بندرترکمن به عنوان چهارمین اثر ثبت جهانی گلستان انجام خواهد شد و به همین منظور هفته آینده ارزیابان یونسکو وارد گلستان خواهند شد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8341



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96