اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



محمد آريان‌نيا؛ سردبیر:

وقتی از مسمومیت فضای رسانه‌ای در گلستان حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟
حدود یك‌سال پیش به درخواست شهرداری گرگان مقرر شد كه یك خبرگزاری برای این شهر راه‌اندازی شود. خبرگزاری مدیریت شهری. مسئولیتش را هم به بنده سپردند.

 الف:حدود یك‌سال پیش به درخواست  شهرداری  گرگان مقرر شد كه یك خبرگزاری برای این شهر راه‌اندازی شود.خبرگزاری مدیریت شهری.مسئولیتش را هم به بنده سپردند.كاری كه اگر به سرانجام می‌رسید به عنوان یك یادگاری خوب از شهرداری و  شورای شهر  پنجم گرگان در تاریخ باقی می‌ماند.مانند همشهری كه كرباسچی شهردار وقت تهران تأسیسش كرد و اكنون یكی از بزرگترین موسسات مطبوعاتی خاورمیانه است.

ب:سایت، طراحی؛ هیات تحریریه انتخاب و جلسه اول برگزار شد و مهمتر و قبل از این‌ها، شهردار قول حمایت كامل از این پروژه را داد.حتی وقتی به او پیشاپیش اتفاقات احتمالی را هشدار دادم ایشان گفت كه كاملاً از تیم حمایت می‌كند تا این اتفاق بسیار خوب رخ دهد.

ج:خبر به گوش برخی رسید كه هیچ‌گاه جز منافع شخصی و  سیاسی  نمی‌خواهند.فشار بسیاری وارد كردند.هم از نام« خانه مطبوعات  ثبت نشده»استفاده كردند هم از كانال‌های زنجیره‌ای‌شان.با مسئولان مختلف جلسه گذاشتند و در رسانه‌های خود هر چه خواستند نوشتند.همه هم دروغ!تمام حرف یا این بود كه چرا این كار به من باید داده شود یا اینكه چرا شهرداری پولش را به تمام خبرنگاران نمی‌دهد!بدون اینكه پاسخ دهند پس چرا برای صاحب امتیاز خبرگزاری‌ها یا سایت‌های خبری شما كه نمایندگی‌اش را در گلستان بدون هیچ مزایده‌ای گرفته‌اید این سؤالات مطرح نیست؟ چرا آنجا تصمیم و تشخیص صاحب امتیاز است اما اینجا شهرداری حق ندارد برای رسانه‌اش تصمیم بگیرد؟ كار به جایی رسید كه برخی به شهردار نامه نوشتند این كار را ما به رایگان انجام می‌دهیم فقط برای خبرگزاری‌مان به ما اتاق بدهید!

د:شهرداری كه همان اوائل كار عقب كشید و نتیجه معلوم است؛ كار ابتر ماند.حتی مدیر روابط عمومی شهرداری هم تغییر كرد تا به همه قول‌های حمایتی كه به ما داده شده بود جامه عمل پوشیده شود! 

ه:حال چرا بعد از این همه مدت دوباره یادش افتادم؟ چون اخيراً به دو نفر از همان‌ها كه آن‌گونه كارشكنی كردند مسئولیت فروش آگهی‌های یكی از بخش‌های تبلیغات محیطی شهرداری داده شده است.حالا دیگر این دیگ برای آن‌ها می‌جوشد.لابد هم طیب و طاهر و با مناقصه.اصلاً هم از نام و فشار رسانه‌ای خود استفاده نكرده‌اند، از روی اتفاق، هر دو هم عضو هیات مدیره همان خانه مطبوعات هستند!جالب‌تر اینكه«اوباش رسانه‌ای گلستان»كه آن روز آن‌گونه سر و صدا كردند امروز چون دوستان خودشان از این دیگ جوشان استفاده می‌كنند بی‌صدایند.شاید كه سهم آن‌ها هم داده شود.

و:این چند خط را نوشتم تا نجابتمان را پای نافهمی نگذارند.امید كه شهردار، اعضای شورای شهر و دستگاه‌های نظارتی به این مزایده و همه حاشیه‌هایش ورود كنند.قرار نیست هر كس كه بیشتر سر و صدا كرد باج بیشتری بگیرد.


http://www.caspiankhabar.com/8360



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96