اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مگس مدیترانه‌ای مهمان ناخوانده باغ‌های گلستان / هشدار جدی جهاد کشاورزی به باغداران
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان درباره افزایش آفت مگس مدیترانه‌ای هشدار داد.

حق نما مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان در گفت و گو با  کاسپین خبر  از گرگان، گفت:تعداد این آفت نباتی در باغ‌های غرب گلستان بسیار زیاد شده و به مرحله هشدار رسیده است.

 

او گفت:هم اکنون بخش زیادی از باغ‌های مرکبات مانند نارنگی، خرمالو و همچنین انار غرب استان درگیر این آفت شده اند و ضروری است که باغداران حتما با مشاهده ریزش میوه‌های سردرختی به کلینیک‌های  گیاه پزشکی  یا مراکز خدمات مراجعه کنند.


حق نما درباره آگاهی نداشتن برخی مراکز فروش سم درباره شیوه مبارزه با این آفت هشدار داد و تاکید کرد:حتما باغداران به مراکز خدمات و کلینیک‌های گیاهپزشکی مراجعه کنند.


مدیر حفظ نباتات سازمان  جهاد کشاورزی  گلستان گفت:ردیابی روزانه ما در باغ‌های ادامه دارد و حتی در شرق استان هم تله گذاری انجام می‌شود و اگر در طول ۲۴ ساعت دو مورد مگس در تله‌ها داشته باشیم مبارزه را آغاز می‌کنیم.


مگس مدیترانه‌ای یکی از آفات مهم و خطرناک است که تا سال ۱۳۵۴ جزء آفات قرنطینه‌ای ایران محسوب می‌شد، اما اولین بار در پاییز سال ۵۴ خسارت لارو این مگس در باغ‌های هلو مشهد گزارش شد.


این آفت در اکثر مناطق نیمه گرمسیری جهان انتشار ی افت ه و در کشورمان این آفت تا کنون از استان‌های خراسان، یزد، اصفهان، مازندران، گیلان، گزارش شده است.


این حشره در دنیا حدود ۲۰۰ گونه میزبان دارد و دربین آن‌ها بیش ازهمه به هلو، زردآلو، گلابی، گوجه، سیب، گیلاس، انار، انجیر و مرکبات حمله می‌کند./باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/8372



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96