اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



راه‌های روستایی نیمه‌کاره گلستان با اجرای "طرح ابرار" تکمیل می‌شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با اجرای طرح ابرار ۲۱ کیلومتر از راه‌های روستایی نیمه کاره و اولویت‌دار استان گلستان تکمیل می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  از  گنبد کاووس، مهدی میقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ابرار در استان اظهارداشت:هدف از اجرای طرح ابرار(اقدام برای راه‌های روستایی کشور)، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره راه‌های روستایی و برخورداری روستاهای بالای 50 خانواری که فاقد راه مناسب هستند، است.

مدیرکل  راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت:براساس این طرح، ساخت21 کیلومتر از راه‌های روستایی نیمه‌کاره و اولویت‌دار استان تکمیل می‌شود و روستاهایی هم که فاقد راه مناسب هستند از راه مناسب برخوردار می‌شوند.

میقانی با بیان اینکه طرح ملی ابرار در مرحله اول برای تکمیل 2 هزار کیلومتر راه روستایی کشور به اجرا درمی آید، اظهارداشت:برای اجرای این طرح از توان فنی و ماشین‌آلات  راهسازی  هر شهرستان استفاده می‌شود تا حداکثر تلاش برای کاهش هزینه‌ها و به حداقل رساندن عملیات خاکی پروژه‌ها انجام شود.

وی اظهار کرد:از 5 هزار کیلومتر راه استان گلستان 3500 کیلومتر آن راه روستایی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره بخ اجرای این طرح در روستاهای گنبدکاووس، گفت:با آغاز طرح ابرار، روستائیان روستای پشه‌لر از توابع بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس از راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود:طول احداث این راه روستایی 11 کیلومتر است که در حال اجرای زیرسازی‌های آن با روش تثبیت آهک هستیم.

به گفته وی، روش تثبیت آهکی، شیوه ای است که در آن عملیات اختلاط، حرکت، پخش و تنظیم مواد لازم برای رویه راه‌ها با استفاده از نوعی ماشین راهسازی پیشرفته به صورت همزمان انجام می‌گیرد.

میقانی با اشاره به اینکه استفاده از این روش، سبب صرفه‌جویی در 40 درصد از هزینه‌های زیرسازی راه‌های روستایی استان می‌شود، افزود:اجرای زیرسازی راه‌های روستایی به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده شرق استان، سالانه هزینه‌های هنگفتی را بر اداره کل تحمیل می‌کند که اجرای این روش به دلیل قابلیت باربری خاک تثبیت شده با این شیوه، مصالح‌شنی، حذف و از این هزینه‌ها جلوگیری می‌کند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8405



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96